• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتمام بازسازی خط قم-ساقه در اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 22889
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
اتمام بازسازی خط قم-ساقه در اردیبهشت ۹۹
مدیر کل راه آهن قم ضرورت و هدف بازسازی خط قم-ساقه را فرسودگی بیش از حد این خط دانست و افزود: خط مذکور از سال 1314 احداث شده است و تا کنون نوسازی نشده است که بازسازی 8.2 کیلومتر بلاک قم-ساقه در دستور این اداره کل قرار گرفت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تین نیوز، محسن اعتماد افزود: از مزایای این پروژه مهم می‌توان به افزایش سرعت سیر قطارها از ۴۰ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر، افزایش سرعت بازرگانی، افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خط و کمک به حذف گلوگاه‌های ظرفیتی و کاهش زمان سیر قطارهای برنامه‌ای اشاره کرد.

وی در مورد مدت زمان و هزینه انجام طرح اظهار کرد: مدت زمان اجرای این طرح پنج ماه از تاریخ ۲۶ آذرماه سال جاری تا ۲۶ اردیبهشت سال ۹۹ خواهد بود و هزینه لازم جهت بازسازی خط مذکور ۲۴۰ میلیارد ریال است. 

اعتماد خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی بلاک قم-ساقه شامل هفت بخش اصلی تهیه و حمل مصالح و مونتاژ خط جدید، جمع‌آوری خط قدیمی، نصب خط جدید، بالاست‌ریزی، جوشکاری زیرکوبی و شیروان‌ریزی و در نهایت جمع‌آوری و حمل کوپلاژهای قدیمی و تخلیه در ایستگاه گارمانوری قم است.

مدیر کل راه‌آهن قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در ۲ سال اخیر اقدامات قابل توجهی در حوزه ریلی این استان صورت گرفته است، گفت: از جمله اقدامات اساسی صورت گرفته در ۲ سال اخیر در راه‌آهن قم احداث و بهره‌برداری از واریانت شوراب ساقه، بهره‌برداری از خط فرد ۲۹ کیلومتری گار به قمرود، بهره‌برداری از سینه دوار، بازسازی ساختمان اداره سیر و حرکت، بازسازی مجتمع مسکونی هشت واحدی، بازسازی ساختمان اداره کل، احداث خوابگاه ماموران، راه‌اندازی اورژانس روان‌شناسی و نیز بهره‌برداری از واحد آموزش و تحقیقات اداره کل راه‌آهن قم بوده است.

وی همچنین توسعه خطوط ایستگاخ قمرود را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته عنوان کرد و افزود: توسعه سیستم علائم الکتریکی ایستگاه‌های گارمانوری و قمرود، نصب سوزن‌های بتنی در ایستگاه قمرود، احداث کارخانه تعمیرات و نگهداری لکوموتیو در ایستگاه گارمونوری، بازسازی هفت کیلومتر خط ساقه-گارمانوری و بهسازی ۱۵ کیلومتر بلاک شوراب محمدیه از دیگر پروژه‌های انجام شده در این اداره کل است.

اعتماد یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل را اتصال گمرگ استان قم به شبکه ریلی دانست و اظهار داشت: اتصال گمرگ استان قم به شبکه ریلی یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در این اداره کل انجام شد که با انتقال ۲ میلیون بار از جاده به ریل باعث صرفه‌جویی سالانه ۸۰ میلیون لیتر سوخت می‌شود.

مدیر کل راه‌آهن قم با بیان این‌که اداره کل راه‌آهن قم سومین ایستگاه مسافربری در کشور محسوب می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های گستره و ارتقای شبکه از سال ۹۵ تا کنون شاهد رشد کمی تعداد مسافران و نفر-کیلومتر قطارهای مسافری بوده‌ایم که این امر موجب رشد این اداره کل و کسب رتبه سومی ایستگاه راه‌آهن قم در بین ایستگاه‌های راه‌آهن شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز به ترتیب یک میلیون ۹۸۸ هزار ۱۰۳ نفر و ۲ میلیون ۳۳۵ هزار و۶۵۱ نفر از اداره کل راه‌آهن قم به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‌اند که در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۵ به میزان ۵۰ درصد افزایش جا‌به‌جایی مسافر در اداره کل راه‌آهن قم رقم خورده است. 

اعتماد در انتها توضیح داد: روزانه ۵۲ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری از حوزه راه‌آهن اداره کل قم تردد می‌کند و روزانه ۱۲ رام قطار حومه‌ای قم-تهران و بالعکس و ۶ رام قطار مسافری قم مشهد و بالعکس نیز از ایستگاه قم اعزام می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22889

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.