• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتمام خط‌آهن میانه – تبریز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان است

  • کد خبر : 31306
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
اتمام خط‌آهن میانه – تبریز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان است
وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام باقیمانده مسیر خط آهن تبریز - میانه در حدفاصل خاوران تا تبریز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
0
(0)

محمد اسلامی روز سه شنبه در بازدید از پل باسمنج خط آهن میانه – تبریز، با بیان اینکه خط ریلی میانه – تبریز، تابستان سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح، پنج ساعت از مسیر ریلی کاهش یافت.

وی گفت: باقی مانده مسیر در ۲ بخش اجرا می شود که یک بخش آن به طول ۴۴ کیلومتر تا ایستگاه خاوران و بخش دیگر نیز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه راه آهن تبریز به طول حدود ۳۰ کیلومتر است که با بهره برداری از کل مسیر، این خط ریلی به مسیر اروپا و قفقاز متصل می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از این مسیر روی زمین و ۲۰ کیلومتر آن نیز در زیر زمین اجرا می شود؛ پل باسمنج نیز بزرگ ترین پل واقع در این مسیر است که طول آن یکهزار متر و دارای ۲۰ دهنه ۵۰ متری می باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری کامل از این مسیر، یک قطعه دیگر ریلی در کشور و منطقه به وجود آید.

طرح راه آهن میانه – تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه – بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است. در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

برای اجرای این طرح تاکنون نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر راه امروز برای افتتاح آزادراه تبریز – سهند و بازدید از طرح های راه و خط آهن آذربایجان شرقی، در تبریز به سر می برد.

منبع: ایرنا

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.