• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اجراى بزرگترين پروژه عمرانى اروپا زير شهر لندن

  • کد خبر : 1545
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
اجراى بزرگترين پروژه عمرانى اروپا زير شهر لندن

0 (0) بزرگ‌ترین پروژه عمرانی اروپا با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در لندن توسط شرکت Crossrail در حال اجرا است. این پروژه که مربوط به خط مترو الیزابت در لندن است تا دسامبر سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه که طبق زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده پیش می‌رود تابه‌حال 14.8 میلیارد پوند هزینه […]

0
(0)

بزرگ‌ترین پروژه عمرانی اروپا با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در لندن توسط شرکت Crossrail در حال اجرا است.

این پروژه که مربوط به خط مترو الیزابت در لندن است تا دسامبر سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه که طبق زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده پیش می‌رود تابه‌حال 14.8 میلیارد پوند هزینه در برداشته است.

تمام این خط مترو در لندن زیرزمین قرار دارد و هیچ قسمتی از آن بر روی زمین نیست.

طول این تونل‌ها 42 کیلومتر است و در این تونل‌ها 15 هزار کیلومتر کابل استفاده‌شده است. در ایستگاه‌های این خط مترو 4 کیلومتر سکو وجود دارد و 18 فن بزرگ در نقاط مختلف وظیفه تهویه هوا در تونل‌ها را بر عهده‌دارند.

این پروژه از سال 2009 آغازشده است و بیش از 15 هزار زن و مرد در این پروژه کارکرده و می‌کنند. در خط الیزابت 100 میلیون ساعت کار انجام‌شده است و Crossrail بیش از 600 کارآموز رشته‌های مختلف را در این پروژه استخدام کرده است.

 

در این مسیر 10 ایستگاه جدید احداث می‌شود که نام‌های آن‌ها Paddington، Bond Street، Tottenham Court Road، Farringdon، Liverpool Street، Whitechapel، Canary Wharf، Custom House، Woolwich، Abbey Wood است.

هر ایستگاه دارای معماری منحصربه‌فرد و خاص خودش را دارد که معرف محیط‌زیست و میراث فرهنگی منطقه است. صندلی‌ها، تابلوها و نشانگرها و درب‌های یکسان با ایستگاه‌های دیگر مترو لندن تنها شباهت میان این ایستگاه‌ها است.

احداث تونل‌های این خط توسط Crossrail از تابستان 2012 آغازشده. طول این تونل 42 کیلومتر و قطر آن 6.2 متر است. برای احداث این مسیر قطار شهری لندن از 8 دستگاه TBM هزار تنی استفاده‌شده است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.