• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اجراى پروژه قطار شهرى تهران به پاكدشت

  • کد خبر : 2420
  • ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
اجراى پروژه قطار شهرى تهران به پاكدشت

0 (0) رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: خط مطالعات راه‌آهن تهران به شهر قدس، ملارد و شهریار به شکل شبکه ریلی در نظر گرفته‌ شده است. پروژه قطار شهری تهران به پاکدشت در حال انجام بوده و مطالعات طرح تهران به پردیس به اتمام رسیده است. این پروژه‌ها به شکل فاینانس و […]

0
(0)

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: خط مطالعات راه‌آهن تهران به شهر قدس، ملارد و شهریار به شکل شبکه ریلی در نظر گرفته‌ شده است. پروژه قطار شهری تهران به پاکدشت در حال انجام بوده و مطالعات طرح تهران به پردیس به اتمام رسیده است. این پروژه‌ها به شکل فاینانس و واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش تین نیوز، نعمت‌الله ترکی اظهار کرد: ازلحاظ اولویت‌بندی، بخش حمل‌ و نقل ریلی و جاده‌ای در نظر گرفته‌ شده است. حمل‌ و نقل ریلی (قطار شهری) شهرستان‌های تهران به پردیس و دماوند، تهران به پاکدشت، تهران به اسلامشهر در نظر گرفته‌ شده که کارهای مطالعاتی طرح «تهران به اسلامشهر» با سقف و رقمی حدود 400 میلیارد تومان تمام‌شده و در مرحله شروع کار هستیم.

وی افزود: یکی از نکات مهم دیگر در بودجه سال آینده، بهبود زیرساخت‌های گردشگری است. با توجه به ظرفیت کشور و به‌ویژه استان تهران در این بخش، بر اساس برنامه آمایش استان مجموعه شهرستان‌های استان تهران را به چهار بخش شمال تهران (شمیرانات، لواسانات)، شرق تهران (پردیس، فیروزکوه و دماوند) در طرح مطالعات گردشگری (بوم‌گردی، طبیعت‌گردی، دهکده سلامت) تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

ترکی گفت: در لایحه بودجه سال 97 کل کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رخ می‌دهد؛ یک هزار دستگاه واگن مترو وارد ناوگان ریلی قطار شهری می‌شود، 14 هزار اتوبوس و مینی‌بوس جدید، 18 هزار ون و تاکسی نو وارد ناوگان تاکسی‌رانی، 20 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج می‌شود، 50 هزار موتور بنزینی از رده خارج و موتوربرقی جایگزین آن می‌شود، 10 هزار کامیون نو وارد ناوگان برون‌شهری و دو هزار واگن باری وارد ناوگان ریلی می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.