• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اجرای حکم ماده ۹ برای آزادسازی اراضی در پروژه راه آهن اسفراین

  • کد خبر : 22923
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
اجرای حکم ماده ۹ برای آزادسازی اراضی در پروژه راه آهن اسفراین
استاندار خراسان شمالی گفت: نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشوردر خراسان شمالی ، اجرای حکم ماده 9 برای تملک اراضی معارضان در پروژه راه آهن نقاب- اسفراین را پیگیری کند و انجام دهد که صبر بیش از این برای آزادسازی این اراضی معنی ندارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از عصر اترک، محمد رضا هنرور، نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در خراسان شمالی در جلسه بررسی تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری به استان اظهار کرد: در سفر دوم کاروان دولت تدبیر و امید به استان مصوب شد مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو پروژه شامل تکمیل عملیات راهسازی محور بجنورد-گلستان و تکمیل عملیات ساخت راه آهن محور نقاب-جوین-اسفراین-بجنورد اختصاص داده شود.

هنرور افزود: در این مصوبه، قرار شد که از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان، ۸۲ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۹۸ و ۲۸۰ میلیارد تومان آن در سال مالی ۹۹ به این پروژه اختصاص داده شود.

وی همچنین تصریح کرد: مبلغ ۳۸ میلیارد تومان دیگر مابقی از این مصوبه که می بایست برای تکمیل عملیات راهسازی بجنورد-گلستان اختصاص می یافت، کسر کردند و در هزینه کرد سال مالی ۹۷ محاسبه کردند.

وی همچنین افزود: و این در حالی است که از مبلغ ۳۸ میلیارد تومان سال مالی ۹۷ نیز فقط ۲۶ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

هنرور در ادامه عنوان کرد: از مبلغ ۸۲ میلیارد تومان مصوب از دور دوم سفر رییس جمهور به استان که باید در سال مالی ۹۸ به استان اختصاص داده شود از این مبلغ، ۶۲ میلیارد تومان برای محور بجنورد-گلستان و ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای راه آهن نقاب-اسفراین-بجنورد در نظر گرفته شده است که تا به کنون ۵۲ میلیارد تومان برای عملیات راهسازی بجنورد-گلستان و ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای عملیات احداث راه آهن اختصاص یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پنج پیمانکار در پنج قطعه از محور بجنورد-گلستان مشغول به کار هستند و عملیات راهسازی به طول ۷۳ کیلومتر از این محور به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد رسیده است.

وی افزود: ۱۰ کیلومتر از این محور تا یک ماه آینده تکمیل می شود و مابقی محور نیز تا پایان سال ۹۹ بهره برداری خواهد شد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در خراسان شمالی در ادامه درباره ساخت راه آهن نقاب-جوین-اسفراین-بجنورد نیز بیان کرد: عملیات ساخت این پروژه در دو قطعه شامل قطعه ۲۷ کیلومتر و قطعه ۳۱ کیلئومتر در حال انجام است.

وی گفت: تا به کنون عملیات زیرسازی قطعه ۲۷ کیلومتر به پایان رسیده و در قطعه دوم نیز آزادسازی اراضی از کیلومتر ۲۵ تا ۴۰ انجام شده و زیرسازی های این مسافت به پایان رسیده همچنین یک پل در این مسیر ساخته شده، با این وجود، ادامه عملیات ساخت در ۱۲ کیلومتر از قطعه دوم با مسئله تملک اراضی مواجه شده است.

وی بیان کرد: معارضان این قطعه، اهالی سه روستا همچنین شرکت آستان قدس هستند که با وجود گذشت دو سال هیچ یک از آنها برای فروش اراضی خود به این پروژه برای ادامه عملیات ساخت همکاری نکردند.

هنرور خاطر نشان کرد: در همین زمینه، حکم ماده ۹ برای آزادسازی اراضی این مسیر را دریافت کردیم، با این وجود، این دو سال به طور مستمر پیگیر بوده ایم تا مسئله را با آنها دوستانه حل کنیم.

در این جلسه، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: دو پروژه راهسازی بجنورد-گلستان و راه آهن نقاب-اسفراین پروژه های ملی هستند و در سفر دوم رییس جمهور به استان اختصاص اعتبارات ملی برای تکمیل آنها مصوب شده و این مصوبه مشروط به تکمیل آنها تا پایان سال مالی ۹۹ بوده است.

شجاعی گفت: حل مسئله تملک اراضی برای این پروژه راه آهن اگر دوستانه حل نشود، نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در خراسان شمالی حکم ماده ۹ را در دستور کار اجرا قرار دهد.

وی یادآور شد:  بنده با مدیر شرکت آستان قدس برای حل موضوع صحبت کرده ام و این شرکت قول همکاری در اختصاص زمین را داده است.

وی افزود: نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در خراسان شمالی یکبار دیگر با اهالی سه روستا صحبت کند تا موضوع دوستانه حل شود.

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: درصورتیکه هیچ یک حاضر به همکاری نشدند، حکم ماده ۹ را اعمال کنید تا اراضی تملک شوند.

وی خاطر نشان کرد: این دو پروژه ملی هستند و باید تا پایان سال مالی ۹۹ تکمیل شوند که بیش از این صبر معنی ندارد.

شجاعی درباره عملیات راهسازی محور بجنورد-گلستان نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی در این سفر تعهد داد که برای تکمیل این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص خواهند داد درحالیکه ۳۸ میلیارد تومان آن فعلا در هزینه کرد سال مالی ۹۷ محسوب شده است، پیگیری خواهم کرد تا این مبلغ کسر شده به استان اختصاص داده شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.