• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اجرای طرح تله‌های ماسه‌گیر در خطوط ریلی کرمان

  • کد خبر : 21915
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
اجرای طرح تله‌های ماسه‌گیر در خطوط ریلی کرمان
سرپرست راه آهن کرمان گفت: به منظور جلوگیری از خسارت مالی و جانی طرح تله‌های ماسه‌گیر در برخی از مناطق خطوط ریلی این استان اجرا خواهد شد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از برنا؛ مجید ارجونی با اشاره به اینکه بخشی از خطوط ریلی استان ماسه گیر است، گفت: این ماسه‌ها موجب خسارت به ریل و ایجاد خطراتی برای قطار می شود و همچنین هزینه های بالایی برای تعمیر و نگهداری در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از هجوم ماسه ها در خط ضمن بهره وری در انجام بازسازی خط موجب پیشگیری از سوانح احتمالی در آینده نیز می گردد.

ارجونی با تاکید بر اینکه هر ماه هزینه‌های هنگفتی برای تعمیر و نگهداری خط هزینه می‌کنیم گفت: باید به دنبال رفع مشکل نقاط بحرانی خطوط ریلی باشیم و با استفاده از تله های ماسه گیر ورود بخشی از ماسه ها را کنترل کنیم.

ارجونی با بیان اینکه راه آهن کرمان چند نقطه بحرانی دارد که می خواهیم این چند نقطه تله های ماسه گیر اجرا شود افزود: پروژه تله های ماسه گیر توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا می شود همچنین این اداره کل طرح های دیگری برای جلوگیری از روان شدن ماسه ها از جمله نهال کاری در مجاورت خطوط ریلی را در برنامه دارد.

لازم به ذکر است اداره کل راه آهن کرمان دارای ۷۷۲ کیلومتر خطوط ریلی شامل ۵۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و ۲۲۲ کیلومتر خطوط فرعی است.

این اداره کل ۲۹ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه تشکیلاتی کرمان، زرند و بم و ۱۱ ایستگاه باز به نام های دره ریگ، مانی ، مورد، سیریز، گل زرد، جلال آباد، پورمند، راین، تهرود، فهرج، شورگز و ۱۵ ایستگاه بسته به نام های کاوه، سنگ، حسامی، سلطانی، جوپار، گلومک، حسین آباد، گودر، حمیدیه، دهبکری، دارزین، خواجه عسکر، خودرو سازان و میل نادر دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.