• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی / رشد عملکرد مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری

  • کد خبر : 13214
  • ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی / رشد عملکرد مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری

0 (0) مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی / رشد عملکرد مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور از سوی مسئولان شهری، نماینده استان و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری […]

0
(0)

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی / رشد عملکرد مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری

اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور از سوی مسئولان شهری، نماینده استان و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در آیین بهره‌برداری و افتتاح از ۷ طرح و پروژه در ایستگاه نیشابور که با حضور معاون وزیر و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، با اعلام این خبر گفت: زمان آغاز این طرح بستگی به میزان استقبال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از آن دارد و بر اساس آن، این ایستگاه در بخش‌های مختلف خدمات ارائه خواهد داد.

وی در جمع نمایندگان رسانه های خبری محلی، با تشریح عملکرد راه‌آهن در سال جاری و مقایسه آن با مدت زمان مشابه افزود: تاکنون در حوزه تن کیلومتر نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به عدد ۳۵ میلیارد تن کیلومتر دست‌یابیم.

مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری اینکه میزان حمل بار کشور در سال ۸۴، ۱۹.۵ میلیارد تن بوده و در سال ۹۲، به عدد ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر رسیده بود، گفت: راه‌آهن در ۴ سال گذشته از عدد ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر به ۳۰.۵ میلیارد تن کیلومتر دست یافته و اگر بتوانیم به ۳۵ میلیارد تن کیلومتر برسیم، رشد بی‌سابقه‌ و رکود حمل بار ریلی را خواهیم داشت .

محمد زاده از رشد بخش مسافری در سال جاری خبر دارد و گفت: در مسیرهای منتهی به مشهد ۱۷ درصد و در کل کشور ۱۳ درصد رشد و میزان تَن کیلومتر کشور در سال گذشته ۱۳.۶ میلیارد تن کیلومتر ( نفر کیلومتر ) بوده و می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای جبران کاهش ناوگان مسافری، تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده است، افزود: امیدواریم با توافقاتی که با سازمان برنامه و بودجه و دولت داشته‌ایم بتوانیم با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه، امکان ارائه تسهیلات خرید ناوگان باری و مسافری را به بخش خصوصی فراهم و این بخش را توسعه دهیم .

محمدزاده با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه خرید ناوگان مسافری، گران و قابل مقایسه با سرمایه‌گذاری جاده‌ای نیست، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش باید برای سرمایه‌گذار جذاب باشد و ایجاد انگیزه کند .

مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری اینکه اگر سرمایه‌گذاری جذاب نباشد بخش خصوصی وارد میدان نخواهد شد، گفت: با توجه به تحولات ارزی به طور متوسط اعتبار مورد نیاز  هر واگن یک میلیارد تومان است و از یک سو ناوگان مسافری وضعیت ویژه‌ای داشته و هزینه نگهداری آن بالا است و از سوی دیگر قیمت بلیت از سوی دستگاه‌های مختلف کنترل می‌شود که این امر باعث زیان سرمایه‌گذاران شده و اگر مدیریت نشود، شاهد سرمایه‌گذاری جدید نخواهیم بود .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه اقدامات لازم از سوی ایران برای پروژه تهران- مشهد انجام شده و منتظر هستیم تا چینی‌ها تأمین مالی را آغاز کنند گفت: دلیل به طول انجامیدن این پروژه مسائل بانکی میان دو کشور است که از طرف بخش‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی در ادامه وضعیت راه‌آهن نیشابور را مطلوب خواند و با اشاره به ۷ پروژه تعریف شده در این ایستگاه افزود: همچنان مشغول ارتقای ایستگاه‌های مسیر تهران- مشهد هستیم .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.