• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

احترام جامعه هنری به شهدا، احترام به خود هنرمند است

  • کد خبر : 29309
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
احترام جامعه هنری به شهدا، احترام به خود هنرمند است
انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینما درباره نقش هنرمندان در تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تولید محتوا در این عرصه به معنای احترام به خود هنرمند و ذات کار او و احترام به جامعه است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، انسیه شاه‌حسینی، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما در ارزیابی خود از برگزاری رویدادهایی که در تجلیل از شهدا و ایثارگران است، ضمن اشاره به مسابقه «طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران» گفت: این اقدام، حرکت فرهنگی مثبتی است که کمتر شاهد آن هستیم و باید در جامعه رواج داشته‌باشد و البته که باید بیشتر از یک یا دو مورد شاهد آن باشیم؛ چراکه شأن و جایگاه شهدا بسیار بالاست و باید به‌دلیل ارزش والای این جایگاه و اقداماتی که این عزیزان در جامعه انجام دادند، بیشتر به آن‌ها بها داده شود.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» با اشاره به اینکه تولیدات آثار فرهنگی و هنری باید توجه ویژه‌ای به بحث ایثار و شهادت در دوران جنگ و دفاع مقدس داشته‌باشند، خاطرنشان کرد: هرچه تولید محتوا بسیاری در این حوزه صورت بگیرد، بهتر و حرکتی مثبت‌تر در جامعه تلقی می‌شود، به این معنا که احترام به شهدا، احترام به خود هنرمند و ذات کار او و احترام به جامعه است.

شاه‌حسینی ادامه داد: شهدا و ایثارگران راه حق، سمبل قهرمانان این مملکت هستند، کسانی که جان خود را برای راحتی، آرامش و سربلندی مردم، در امنیت بودن کشور و آرمان‌هایشان از دست دادند و اگر کسی کاری در زمینه تولید آثار فرهنگی برای این عزیزان انجام بدهد، جای تقدیر و تشکر دارد. وقتی کسی جان خودش را برای امنیت و آٰرامش ما گذاشته‌است، پس اگر هرکاری برای آن‌ها بکنیم، کم کرده‌ایم.

این کارگردان درخصوص نقش و مشارکت هنرمندان در تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: هنرمندان هم وظیفه دارند که به‌عنوان منعکس‌کننده مسائل تاریخی، ارزشی، اعتقادی، فرهنگی و هنری جامعه در این زمینه فعالیت کنند و این فرهنگ را برای آیندگان و نسل جدید به تصویر بکشند تا فراموش نشود که در تاریخ این کشور چه اتفاقاتی افتاد و چه کسانی جان خود را کف دست گرفتند و برای دفاع از این مرز و بوم تلاش کردند.

وی همچنین درباره لزوم توجه نهادها و سازمان‌های فرهنگی به بحث تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: تمامی نهادها و سازمان‌ها باید به این اصل توجه کنند و به بحث تجلیل از شهدا و ایثارگران خود توجه ویژه‌ای نشان بدهند و در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فیلم و عکس و … راه بیاندازند. فعالیت فرهنگی شرکت راه‌آهن نیز اقدام قابل تاملی و مثبتی است که امیدوارم صرفا یک‌بار نباشد و مداوم ما شاهد رشد و ترقی این‌گونه فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

شاه‌حسینی افزود: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی فرهنگی و هنری وظیفه دارند برای ارتقا فرهنگ ملی ایثار و شهادت گام‌های موثری بردارند و در جامعه تاثیرگذاری بیشتری نسبت به این جریان ارزشمند ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای راه‌آهن، مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران را برگزار می‌کند و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی isargaran.rai.ir مراجعه کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29309

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.