• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد نیازمند عزم ملی است

  • کد خبر : 27817
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد نیازمند عزم ملی است
رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد، با اشاره به مشخص شدن محل احداث ایستگاه راه‌آهن در مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: احداث ایستگاه راه آهن در مرکز استان نیازمند یک عزم ملی است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، حیدر علی‌پور شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محل احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در بالاتر از میدان قمربنی‌هاشم(ع) مشخص شده است اما عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده، که نیازمند تسریع و پیگیری جدی است.

 

وی افزود: با پایان و بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد تحول بزرگی در حوزه ریلی چهارمحال و بختیاری و به‌خصوص مرکز استان رخ خواهد داد.

 

علی‌پور تصریح کرد: توسعه راه‌ها باعث خروج از بن‌بست کنونی و ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های پیشرفت در حوزه مدیریت شهری می‌شود.

 

وی یادآور شد:وجود برخی اختلاف‌های بین‌دستگاهی در مرکز چهارمحال و بختیاری باعث شده تا شهرداری شهرکرد نتواند خدمات مطلوبی در بعضی محله‌ها مانند منظریه ارایه دهد.

 

یکی از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نگاه مسئولان به شهرکرد به‌عنوان مرکز استان باید خاص همراه با توسعه‌محوری باشد.

 

امام‌قلی بلالی، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را دغدغه بسیاری از شهروندان چهارمحال و بختیاری اعلام و تاکید کرد: به ‌همین منظور تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح بن – بروجن ضروری است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت: این ویروس خسارت‌های جبران‌ناپذیری به حوزه‌های مختلف مدیریت شهری وارد کرده است که نیاز است ارائه برنامه‌های عملیاتی برای جبران آن باید در دستور کار مسئولان ملی قرار گیرد.

 

عضو دیگر شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعال کردن طرح جاده‌ای بندر به بندر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

علی‌رضا توکلی تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری این طرح که از چهارمحال و بختیاری عبور می‌کند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی مؤثر است.

 

وی افزود: تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب آشامیدنی بن – بروجن از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری به‌خصوص شهروندان شهرکرد است.

 

نایب رئیس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استفاده از تمامی پتانسیل‌ها برای تسریع در روند توسعه استان و شهرکرد ضروری است.

 

طیبه شریفی تاکید کرد: بهره‌وری مطلوب از ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری می‌تواند بسیاری از موانع توسعه شهری را رفع کند.

 

وی یادآور شد: در این راستا تقویت زیرساخت‌های شهری برای افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی باید در قالب یک طرح عملیاتی تهیه و اجرایی شود.

 

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بسیاری قوانین مدیریت شهری در کشور مربوط به سال‌های ۱۳۵۲ و حتی قبل از آن است که با شرایط کنونی هم‌خوانی ندارد و اصلاح و بازنگری در آن‌ها ضروری است.

 

فرهاد رئیسی تصریح کرد: متاسفانه تصویب قانون‌هایی مانند مدیریت واحد شهری از سال ۱۳۶۲ تاکنون در راهروهای مجلس شورای اسلامی مانده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

رئیسی افزود: شیوع ویروس کرونا حوزه اقتصاد و درآمدزایی را به‌شدت تحت‌تاثیر خود قرار داده است که ارائه برنامه‌های عملیاتی برای رفع مشکلات مرتبط با این بخش ضروری است.

 

عضو دیگر شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ضعف در برخی قوانین مدیریت شهری باعث بروز مشکلاتی در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان شده است.

 

حمید فتح‌اللهی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید برای بازنگری در قوانین مرتبط با مدیریت شهری اقدام لازم را انجام دهد.

 

وی پیشنهاد داد: برای تسریع در روند توسعه شهرها کارگروه شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها در دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل و فعال شود.

 

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیگیری برای تبدیل وضعیت حدود ۱۰۰ نیروی شرکتی به قراردادی در شهرداری شهرکرد نیازمند پیگیری جدی است.

 

مصطفی حیدری، به خالی بودن ۵۰ درصد پست‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرکرد اشاره و تاکید کرد: تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی این سازمان بسیار ضعف و در وضعیت نامطلوب است.

 

وی اظهار داشت: به‌همین علت سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرکرد در صورت آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلندمرتبه قادر به ارائه خدمات مطلوب نیست.

 

حیدری، جمعیت کنونی شهرکرد را بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: پیگیری اختصاص سرانه‌های دولتی به شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر در توسعه مرکز چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرین است.

 

شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: چهار طرح توسعه فضای سبز در شهرکرد با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیازمند اختصاص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان است.

 

بهادر عبدالغنی تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید ۱۸ دستگاه اتوبوس ویژه ناوگان حمل و نقل شهری شهرکرد در نظر گرفته شده است که باعث تحول در این حوزه خواهد شد.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در مرکز چهارمحال و بختیاری نقش اساسی و زیربنایی در توسعه همه‌جانبه و پویای شهرکرد دارد.

 

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.