• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

احداث خط دوم بافق _ زرین شهر با 88 درصد پیشرفت

  • کد خبر : 5359
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۱۶
احداث خط دوم بافق _ زرین شهر با 88 درصد پیشرفت

0 (0) احداث خط دوم بافق _ زرین شهر پروژه احداث خط دوم بافق _ زرین شهر به طول 553 کیلومتر می باشد که 237 کیلومتر آن در محدوده اداره کل راه آهن منطقه یزد قرار گرفته و 88 درصد پیشرفت داشته است. به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن يزد، رييس مركز هماهنگي […]

0
(0)

احداث خط دوم بافق _ زرین شهر

پروژه احداث خط دوم بافق _ زرین شهر به طول 553 کیلومتر می باشد که 237 کیلومتر آن در محدوده اداره کل راه آهن منطقه یزد قرار گرفته و 88 درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن يزد، رييس مركز هماهنگي امور مناطق راه آهن از پیشرفت 88 درصدی پروژه دو خطه در محدوده اداره کل خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال مسافرين، ارتقاء ايمني، كاهش مدت زمان توقف قطارها و تسهيل برنامه ريزي در جهت تعمير و بهينه سازي شبكه ريلي، پروژه دوخطه محور بافق ـ ارژنگ به طول 237 کیلومتر مراحل نهايي آماده سازي خود را طي مي كند.
سیدمصطفی داودي در توضيح پيشرفت پروژه ادامه داد: زير سازي و پل سازي محور بافق ـطبركوه با 95٪ ، زير سازي و روسازي محورهاي طبركوه ـ يزدگرد با 73٪ ، يزد گرد ـ نظر آباد با 99٪ نظرآباد ـ شمسي با 96٪ و شمسي ـ ارژنگ با 84 ٪ پيشرفت، مراحل پاياني آماده سازي را جهت بهره برداري طي مي كند.
سرپرست اداره كل راه آهن يزد عنوان كرد: اعتبار اجرای طرح دو خطه کردن خطوط ریلی راه آهن يزد 5 هزار و 600 ميليارد ريال برآورد و تا کنون حدود 3هزار و 350 میلیارد ريال از این اعتبار هزینه شده است.
وی اذعان کرد: یکی از مزایای دو خطه کردن شبکه ریلی، افزایش ظرفیت بارگيري است، به طوری که با استفاده از سوزن ها و تراورس های بتنی با بارمحوري 30 تن ظرفيت افزايش بار واگن ها تا 20 درصد امكان پذير مي کند.
مهندس داودي خاطر نشان كرد: در راستاي اجراي پروژه مذكورو همچنين رفاه حال شهروندان در محدوده شهري و دسترسي آسان و ايمن طرفين خطوط راه آهن، احداث و تعريض پل هاي فولاد آلياژي (دو دهانه 10 متري)، پل دسترسي مسافرين به ايستگاه اشكذر (يك دهانه 8 متري)، چرخاب (يك دهانه 6 متري)، خيابان63 (دو دهانه 10 متري)، آرمان (دودهانه 10 متري)، فيضيه (دو دهانه 5 متري)، حسين آباد ريسماني( دودهانه 10 متري)، عمار ( يك دهانه 5 متري بصورت باكس) و خويدك (دودهانه 12 متري) در دست اقدام مي باشد.
داودی افزود: مهم‌ترین مشکل خطوط ریلی در محور اداره کل، به نهایت رسیدن ظرفیت آن است. در این شرایط امکان افزایش قطار به خطوط ریلی از استان سلب شده است، در حالی که با اضافه شدن خط دوم، امکان اعزام قطار بیشتری در خطوط ریلی استان ایجاد خواهد شد و جاي اميدواري است كه با احداث خط دوم، قطارهای بیشتری به مقاصد مختلف راه اندازی شود
مهندس داودي مهم‌ترین مزیت دو خطه شدن شبکه ریلی را افزایش ظرفيت شبكه ريلي در كنار ارتقاء ایمنی سفرهای ریلی اعلام می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر به دلیل یک خطه بودن خطوط ریلی، قطارها به صورت رفت و برگشتی روی یک خط در حال حرکت هستند، از این رو پیش‌بینی می‌شود با دو خطه کردن خطوط، 20 درصد به ظرفیت موجود اضافه شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.