• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی در هفته دولت

  • کد خبر : 19424
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی در هفته دولت
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث خط دوم ٥ مسیر ریلی به مناسبت هفته دولت خبر داد.
0
(0)

مدیرعامل راه آهن خبرداد؛
احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

«سعید رسولی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در ساختمان راه آهن برگزار شد، از افتتاح تعدادی پروژه در حوزه زیربنایی و فنی در روزهای آینده خبر داد.
بر اساس اعلام رسولی، احداث خط دوم مسیر سیستان- اصفهان به طول ۴۵ کیلومتر نخستین افتتاحیه شرکت راه آهن در هفته دولت خواهد بود.
وی گفت: احداث خط دوم مسیر یزدگرد به نظرآباد به طول ٣٧ کیلومتر، احداث خط دوم مسیر نظرآباد – شمسی به طول ۵۴ کیلومتر و همچنین احداث خط دوم مسیر شمسی- میبد و ارژنگ به طول ۴٧ کیلومتر در دستور کار است که مجموع این افتتاحیه ها باعث افزایش ظرفیت در کریدور پر بار مسیر یزد خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم چنین از افتتاح مرکز کنترل ترافیک (ctc) یزد خبر داد که این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان ساخته شده است.
رسولی از خرید، نصب و راه اندازی شبکه پارتی لاین تصویری ۴٧ ایستگاه (برای ارتباط تصویری ایستگاه‌ها )به ارزش یک میلیون دلار خبر داد و گفت: این پروژه نیز در همین هفته افتتاح می‌شود.
مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد که در سال جاری، ۵٩ کیلومتر احداث خطوط آنتنی هدفگذاری شده است که عملیات اجرایی آن آغاز  و با احداث این ۵٩ کیلومتر ظرفیت انتقال بار از مراکز عمده بار غیر افزایش یافت.
معاون وزیر راه ادامه داد: در ۵ ماهه امسال حدود ٢١٣ دستگاه انواع واگن باری مسافری و لکوموتیو وارد شبکه ریلی شده است که ویژگی ممتاز آن این است که واگن‌ها صددرصد تولید داخل هستند.
رسولی همچنین از افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو در قم در روزهای آینده خبر داد.
وی گفت: مرکز جدید تعمیرات لوکوموتیو نیز در مشهد آماده بهره‌برداری است که به کمک کاهش خرابی‌های لوکوموتیو در مسیر پر تردد مشهد- تهران می‌آید.
رسولی اضافه کرد: مرکز جدید سوخت رسانی به لکوموتیو نیز در مشهد آماده بهره‌برداری است که راه‌اندازی این مرکز موجب صرفه‌جوی و کاهش تلفات سوخت خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.