• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اختصاص امسال ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن همدان- سنندج

  • کد خبر : 3781
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
اختصاص امسال ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن همدان- سنندج

0 (0) به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده در پاسخ به سوال فعالان فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام در باب راه آهن همدان ـ سنندج گفت: روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه امسال از ابتدای مسیر راه آهن از شهر همدان […]

0
(0)

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده در پاسخ به سوال فعالان فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام در باب راه آهن همدان ـ سنندج گفت: روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه امسال از ابتدای مسیر راه آهن از شهر همدان بازدید میدانی داشتیم و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه و روند اجرای این پروژه قرار گرفتیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه از سال گذشته که جدی تر به پروژه ورود کردیم و آقای دکتر نوبخت سفر ویژه ای برای بازدید از روند این پروژه به استان در این ایام داشتن پروژه شتاب خوبی گرفته است.

وی ادامه داد: بدلیل فنی و متفاوت بودن بخش های اجرا شده و باقیمانده الان درصد دقیق را نمی توانم اعلام کنم ولی همکاران حوزه فنی جمع بندی می کنند و اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه راه آهن همدان سنندج به سه قطعه تقسیم شده است، بیان کرد: قطعه سوم و پایانی که از دهگلان تا قبل از گردنه صلوات آباد است، تکمیل و آماده ریل گذاری شده است.

نصراللهی زاده عنوان کرد: قطعه اول که بخش عمده آن در محدوده استان همدان است پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر فعال است و فقط در یکی دو نقطه با مشکل تملک زمین و معارض مواجه است.

وی بیان کرد: مشکل اصلی در قطعه دوم بود که از محدوده شهرستان قروه تا حوالی دهگلان به طول حدود ۵۵ (تقریبا) کیلومتر است، این قطعه پارسال تعطیل بود.

وی اضافه کرد: در جریان سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر راه مقرر شد پیمانکار جدید انتخاب شود که خوشبختانه این امر محقق شد.

نصراللهی زاده ادامه داد: از اول مهر امسال قطعه دوم را تحویل و در این مدت علیرغم بارندگی ها و دیگر مسائل در ۲۰ کیلومتر اول قطعه بخش زیادی از عملیات اجرا شده است و روند کار واقعا در این قطعه رضایت بخش است.

وی اظهارداشت: البته ادامه آن نیاز به تملک اراضی کشاورزی و غیره دارد که طبعا مشکلات خاص خود را دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: به سهم خودم از اواخر سال گذشته تا هفته قبل ۳ بار گزارش وضعیت پروژه راه آهن را حضوری به رییس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور دادم.

وی ادامه داد: قرار بود مسئول مذکور در اسفند ماه برای بازدید مجدد از روند اجرای پروژه به استان سفر کنند که به دلیل گرفتاری های مروبوط به بررسی بودجه در مجلس وغیره به آینده موکول شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد و امسال نیز ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه تخصیص داده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه و رفع موانع آن ستاد ویژه ای در سازمان تشکیل دادیم که به صورت مستمر پیگیری کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.