• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اختصاص ۵۰۰ میلیون اعتبار برای بهسازی آبشار بیشه/ قطار گردشگری از نوروز روی ریل می‌رود

  • کد خبر : 23907
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
اختصاص ۵۰۰ میلیون اعتبار برای بهسازی آبشار بیشه/ قطار گردشگری از نوروز روی ریل می‌رود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت روزانه قطار گردشگری در استان در ایام نوروز 99 خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، سید امین قاسمی با اشاره به بهسازی فضای گردشگری آبشار بیشه لرستان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته اعتباراتی برای بهسازی بیشه به استان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در این منطقه در حال تسعه زیرساخت‌های روستایی است، به خمین منظور تفاهم کردیم که بنیاد در کنار توسعه روستایی، زیرساخت‌های گردشگری را نیز مهیا سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری بیشه خبر و ادامه داد: امسال با وجود اینکه اعتبار استانی برای توسعه گردشگری بیشه اختصاص پیدا نکرد اما با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی ۵۰۰ میلیون تومان برای تحقق این مهم تخصیص یافت.

قاسمی با بیان اینکه با پایان کار بنیاد مسکن، عملیات اجرایی برای بهسازی بیشه آغاز خواهد شد، افزود: هدف از توسعه زیرساخت‌های گردشگری، افزایش ماندگاری گردشگر در استان و ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

وی در خصوص ادامه فعالیت‌های قطار گردشگری در استان، گفت: قطار گردشگری در ابتدای امسال روند فعالیتی خوبی داشت، اما با وقوع سیل در استان و به دستور شورای تامین ادامه سفرها لغو شد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: پس از سیل نیز به دلیل خسارت دیدن بخشی از خطوط ریلی حدود ۴۵ روز ارتباط با خوزستان قطع شد و پس از این مدت اولویت با جابه‌جایی بارهای بر زمین مانده و سپس بارهای به‌روز بود.

قاسمی با اشاره به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری از شهریور امسال، اظهار داشت: در تلاش هستیم قطار به صورت روزانه در ایام نوروز فعال شود و در ایام دیگر نیز سفرها به صورت هفتگی و ماهانه انجام گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.