• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اداره کل راه آهن شرق در سال 97 بیشترین رشد تناژ بارگیری راه آهن را به خود اختصاص داد.

  • کد خبر : 16322
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
اداره کل راه آهن شرق در سال 97 بیشترین رشد تناژ بارگیری راه آهن را به خود اختصاص داد.

0 (0) چنگانی مدیر کل راه آهن شرق خبر داد ؛ اداره کل راه آهن شرق در سال 97 بیشترین رشد تناژ بارگیری راه آهن را به خود اختصاص داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد رضا چنگانی با اعلام این خبر گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال97 […]

0
(0)

چنگانی مدیر کل راه آهن شرق خبر داد ؛

اداره کل راه آهن شرق در سال 97 بیشترین رشد تناژ بارگیری راه آهن را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد رضا چنگانی با اعلام این خبر گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال97 و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر شاخص های حمل بار درسال 97 نسبت به سال گذشته بودیم  به نحوی که با افزایش 67 درصدی تناژ بارگیری معادل 2 میلیون و 500 هزارتن، بالاترین میزان رشد بارگیری در این اداره کل از ابتدای تاسیس در سال 1384 تاکنون ثبت و رتبه نخست جذب بارهای جدید در راه آهن ج.ا.ا به این اداره کل تعلق گرفت. 
وی با مقایسه شاخصهای حمل بار در سال 97 نسبت به سال  96 در راه آهن شرق افزود: شاخص تناژ بارگیری در سال 97 با 6 میلیون و 242 هزار و 76 تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، بالاست، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن نسبت به سال گذشته با 3 میلیون و 729 هزار و 497 تن از رشد 67 درصدی برخوردار بوده و بالاترین میزان رشد تناژ بارگیری با 2 میلیون و 500 هزار تن در بین مناطق راه آهن ج.ا.ا به این اداره کل تعلق گرفت و در شاخص تن-کیلومتر خالص بار حمل شده نیز با 5 میلیارد و 90 میلیون و 442 هزار و 89 تن کیلومتر نسبت به سال گذشته با 3 میلیارد و 999 میلیون و 244 هزار و 148 تن-کیلومتر شاهد رشد 28 درصدی بوده ایم.  
مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به ثبت رکورد جدید در تخلیه بار در این اداره کل در سال 97 ، اظهار داشت : در شاخص تخلیه بار نیز با 1 میلیون و 65 هزار و 496 تن نسبت به سال 1396 با 628 هزار و 595 تن، افزایش چشمگیر 69 درصدی را بدست آوردیم.
چنگانی بیان داشت: با ثبت این آمارها راه آهن شرق توانست در سال 97 ، سهم 12 درصدی از حمل کل بار شبکه ریلی کشور و جایگاه سوم حمل بار و رتبه پنجم درآمد حمل و نقل بین الملل را کسب نماید.
وی در ادامه افزود: عمده این بارها از مبدا معادن سنگ آهن سنگان، معادن زغال سنگ پروده  و تربت حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس، زرین شهر اصفهان، جلال آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل می شوند. 
چنگانی ، راه آهن شرق ( خط آهن بافق – طبس – مشهد) را بعنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور دانست و خاطرنشان ساخت: معادن سنگ آهن سنگان با دارا بودن ذخیره بیش از 1.2 میلیارد تن سنگ آهن بزرگترین ذخایر خاورمیانه و پایتخت سنگ آهن ایران و یکی از غنی ترین مناطق جهان از نظر معادن سنگ آهن است به گونه ای که درحال حاضر سالانه 10 میلیون تن سنگ آهن ( به فرم دانه بندی ، کنستانتره و گندله ) از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقاصد کارخانه های ذوب آهن، فولاد و بنادر جنوبی کشور جهت صادرات ارسال می گردد که بیش از 50% آن توسط راه آهن حمل می شود.

    وی افزود: در افق 1404 حمل 27.5 میلیون تن بار از منطقه سنگان برآورد شده است که می بایست بخش عمده ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود که با ظرفیت های بسیار خوب این منطقه تحقق این مهم دور از دسترس نیست در این راستا با سرمایه گذاری های عظیم، کارخانجات و صنایع مرتبط بسیاری در منطقه ایجاد و یا در حال احداث می باشد. اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل و نقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی و منافع جامعه از حمل این بار عظیم توسط راه آهن باعث شده توسعه زیر ساخت ها، ارتقاء ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاه ها مورد توجه مسئولین قرار گیرد چرا که براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بایستی حمل بار از جاده ها به ریل منتقل گردد.

لازم به ذکر است اداره کل راه آهن شرق با 1000 کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علی رغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص های عملکردی از نواحی با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.