• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

ارائه سه بسته تشویقی برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی

  • کد خبر : 17351
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
ارائه سه بسته تشویقی برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی

0 (0) معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن: ارائه سه بسته تشویقی برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن گفت : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی، شرکت راه آهن ۳ بسته مشوق های سرمایه گذاری در این بخش عرضه کرده است. […]

0
(0)

معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن: ارائه سه بسته تشویقی برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی

معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن گفت : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی، شرکت راه آهن ۳ بسته مشوق های سرمایه گذاری در این بخش عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نوراله بیرانوند درحاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت راه آهن در تعامل با شرکت ها دوموضوع حاکمیتی و منافع ذی نفعان را در نظر دارد ، افزود: به منظور جذب سرمایه گذاری و رفع موانع آن راه آهن در سه بسته سرمایه گذاری آماده کرده و همواره به دنبال تضمین امنیت سرمایه گذاری و سود منافع آن در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تمرکز راه آهن بر این است که سازنده ها تولیدات باکیفیت داخلی تولید کرده و شرکت های داخلی آن را خریداری کنند، اظهار داشت : راه آهن به دنبال آن است که برای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه تامین ناوگان و زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بسترهای مناسیب را برای سرمایه گذاران آماده کند.

بیرانوند با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در شرکت راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی گفت: در این راستا بسته اول مربوط به سلسله اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر صنعتی برای جذب سرمایه گذار نیازمند آن است تا بازدهی سرمایه گذاری را به اندازه کافی تضمین کند، افزود: نرخ بازده سرمایه گذاری طرحها به عنوان معیار سرمایه گذاری باید نسبت به سایر رقبا رقابتی باشد که در قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی و برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است .

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن افزود: در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه قطارهای باری، لوکوموتیو و ایستگاه ها نرخ های بازدهی سرمایه مناسبی را تهیه کردیم، گفت : در مورد اقدامات بخش دوم برای سرمایه گذاران در طرح های اولویت دار مانند تامین واگن های نو نیازهای خود را اعلام کرده ایم و برای تشویق شرکتهای بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در این بخش آنها را در حوزه مسافری از پرداخت حق دسترسی کاملاً معاف کرده ایم و در حوزه باری نیز حق دسترسی را از ۵۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده ایم و درصورتی که در حوزه باری از واگن نو استفاده کنند حق دسترسی آنها، به صورت نمادین یک ریال تعیین شده است .

بیرانوند با اشاره به اینکه تا کنون از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده خوبی را کرده ایم ، گفت: درحال حاضر به ازای هر تن کیلومتر۱.۳ سنت دلار و هر نفر کیلومتر ۷۳ صدم سنت دلار از محل صرفه جویی مصرف سوخت توسط وزارت نفت به راه آهن اختصاص می یابد و راه آهن نیز آن را به نفع شرکت های سرمایه گذار در این بخش استفاده می کند.

وی اضافه کرد: سازوکار اجرایی هم برای بازپرداخت به موقع اقساط سرمایه گذاران از بازار سرمایه، صندوق توسعه ملی و فاینانس در نظر گرفته ایم و در جاهایی که خریدار خدمت هستیم با امضای قراردادهای بلند مدت ریسک تجاری این خدمات را کاهش می دهم .

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مورد بخش سوم تسهیلات سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی گفت: بخش سوم مربوط به مشارکت در تامین مالی است که با استفاده از تبصره ۱۹ با سه بانک صادرات ، آینده و وایران و ونزوئلا برای پذیرش عاملیت توافق کرده ایم .

وی از تقاضای سرمایه گذاری برای تامین ۱۰ هزار واگن در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد و گفت : این نشان می دهد که مشوق های شرکت راه آهن توانسته انگیزه های خوبی را برای انجام سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17351

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.