• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ارائه پیشنهاد مشارکت در طرح احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان – اصفهان

  • کد خبر : 21901
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
ارائه پیشنهاد مشارکت در طرح احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان – اصفهان
وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد مشارکت بخش خصوصی در طرح احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان - اصفهان را به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ارسال نموده است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،  وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه شبکه قطار حومه ای کشور، افزایش ایمنی و سرعت جا به جایی مسافر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان اصفهان و نیز جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی برای پیشبرد پروژه های راه و شهرسازی، در نظر دارد به استناد تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور نسبت به واگذاری طرح احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان – اصفهان از طریق مشارکت در تأمین مالی احداث پروژه در چارچوب مصوبه کارگروه واگذاری ماده (۲۷) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اقدام نماید.

در این راستا و بر اساس بند (الف) تبصره یاد شده،‌ دولت مجاز به ارائه کمک بلاعوض برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مشمول واگذاری است. این امر در حالی است که وفق مفاد بند (الف) ماده (۳) آیین‌نامه اجرایی تبصره مورداشاره، منابع تعهد شده دولت صرفا به صورت تسهیلات تلفیقی، یارانه سود تسهیلات یا تأمین منابع برای استملاک اراضی قابل ارائه به بخش خصوصی طرف قرارداد است.

با توجه به موافقت اعضای کارگروه واگذاری با تخصیص منابع تعهدشده دولت در قالب کمک بلاعوض در احداث پروژه یادشده، از آنجایی که ‌عملیاتی شدن این الگو نیازمند مصوبه هیئت وزیران است، بنابراین وزارت راه درخواست بررسی و تصویب این موضوع را به هیئت دولت ارسال نموده است.

گفتنی است، مطابق پیشنهاد واصله، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور به نمایندگی از وزارت راه مجاز است برای اجرای طرح احداث قطار حومه ای شهر جدید بهارستان-اصفهان از محل اعتبارات تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور مشارکت و به منظور تأمین باقیمانده منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه نسبت به واگذاری آن به سرمایه‌گذاران غیردولتی از طریق فراخوان و یا مذاکره مستقیم اقدام نماید./

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21901

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.