• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی ‌/ خط داخلی ۴ بندر‌ بازسازی شد

  • کد خبر : 29279
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی ‌/ خط داخلی ۴ بندر‌ بازسازی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت مبتنی بر ریل بندر خط ۴ بندر شهید رجایی نوسازی وهم اکنون مراحل نهایی خودرا طی می‌کند، از افتتاح این خط همزمان با هفته دولت سال جاری خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به تدوین برنامه‌های نظامند جهت انجام تعمیرات ادواری با هدف پیشگیری  و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت: تعمیرات و نوسازی سازه ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و براساس یک برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در خطوط ۴ و ۵ ریلی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن‌های جهت جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است.

محمدی‌کرجی‌ران با بیان اینکه مبلغی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال برای باز سازی و نوسازی خطوط ۴و۵ ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده ‌مدت زمان اجرای این پروژه را ۲۰ ماه اعلام کرد و افزود: در زمان اجرای پروژه ۴۰ نفر و پس از بهره برداری ۱۵ نفر مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: خط ۴ در حال طی نمودن مراحل پایانی است و هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد و خط ۵ نیز از پیشرفت ۹۴ درصدی برخوردار است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید با بیان اینکه به دلیل همجواری این خط با انبار های ۱۰ الی۱۳ بندرکه محل ذخیره سازی و نگهداری کالاهای اساسی است روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت اظهار داشت: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال- جنوب  که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه است را می توان مهمترین مزایا ودستاوردهای حاصله از افتتاح این خطوط قلمداد کرد.

محمدی کرجی ران به نوآوری طراحی مهندسین داخلی در فرآیند اجرای این پروژه نیز اشاره ای داشت و گفت: انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بود و آن اجرای خط اسلب ترک که در قسمت همسطح بجای ریل قاشقی از ریل E1 60 استفاده شده و با این اقدام نوآورانه فقدان تامین تجهیزات متاثر از تحریم ها دراین بخش مرتفع شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنادر و دریانوردی هرمزگان، بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا می باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.