• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

اردبیل از داشتن برنامه بلند مدت توسعه‌ای محروم است

  • کد خبر : 28773
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
اردبیل از داشتن برنامه بلند مدت توسعه‌ای محروم است
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یا اشاره به اینکه اردبیل از داشتن برنامه بلند مدت توسعه‌ای محروم است، گفت:در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند می‌تواند اوضاع را بهبود بخشد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، صدیف بدری  اظهار کرد: سند توسعه‌ای استان اردبیل تعریف نشده و در حوزه‌هایی نظیر زیرساخت، سرمایه گذاری، صنعت و غیره برنامه‌ر یزی مناسبی صورت نگرفته است.

 

وی گفت: در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند می تواند اوضاع را بهبود بخشد.

 

 

بدری با اشاره به اینکه راه آهن اردبیل کاملا دارای توجیه اقتصادی است، اضافه کرد: راه آهن، اردبیل را به بارانداز صادراتی کشور بدل خواهد کرد.

 

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروژه عمرانی مهم استان کدام پروژه ها هستند، پاسخ داد: پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و تداوم آن تا پارس‌آباد مغان و اتصال به شبکه ریلی کشور جمهوری آذربایجان، بزرگراه اردبیل-سرچم، بزرگراه نمین-آستارا، بزرگراه اردبیل-مغان و بزرگراه اردبیل-گرمی مهمترین پروژه های عمرانی استان محسوب می شوند.

 

 

بدری با اشاره به وضعیت تامین اعتبار این پروژه ها تصریح کرد: در مجلس دهم تلاش های زیادی برای ایجاد تحرک و تسریع تخصیص اعتبار این پروژه ها انجام شده است.

 

 

وی اضافه کرد: برای بیش از ۷۵۰ کیلومتر از جاده های اصلی استان ردیف ملی بزرگراهی گرفتیم که اقدام بسیار بزرگی بود، برای راه‌آهن اردبیل در دو مرحله فاینانسهای داخلی ۷۵۰ و ۴۰۰ میلیارد تومانی اخذ شد و در کنار آن با پیگیریهایی که انجام شد ردیف‌های ملی به صورت سریالی در بودجه‌های سنواتی افزایش چشمگیری پیدا کرد و افزایش ده برابری اعتبارات دولتی توسعه بزرگراهی جاده‌های استان در دو سال اخیر اقدام مناسب دیگری بود که انجام شد.

 

 

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور در سال ۹۸ بزرگترین فرصت برای افزایش اعتبارات عمرانی استان بود، ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد تومان برای بزرگراه های استان و هزار میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل مصوب شد.

 

 

بدری افزود: با رایزنی هایی که با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که  ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن و بزرگراه‌های استان گرفتیم و در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژههای عمرانی استان تزریق شده است.

 

 

وی اظهار کرد: برای پل قدس که در حوزه عمران شهری قرار دارد در سفر رئیس جمهور ۴۰ میلیارد تومان و بعد از آن ۴۵ میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه کشور اخذ شد. علیرغم مشکلات موجود در کشور با تمام توان پیگیر هستیم تا در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسند. راه آهن انشالله تا پایان دولت فعلی تکمیل می شود، پروژه بزرگراه مشگین- اردبیل در آستانه تکمیل است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد و بقیه را هم پیگیر تسریع در عملیات اجرایی هستیم.

 

وی ادامه داد: در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند می تواند اوضاع را بهبود بخشد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28773

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.