• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اردبیل به کریدور بین‌المللی متصل می‌شود

  • کد خبر : 24906
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
اردبیل به کریدور بین‌المللی متصل می‌شود
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل با هدف توسعه تجارت و رونق اقتصادی و گردشگری به کریدور ریلی و جاده‌ای ملی و بین‌المللی شمال جنوب متصل می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، صدیف بدری : استان اردبیل با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان ضروری است به کریدور ارتباطی ملی و بین‌المللی وصل شود تا مردم از مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اردبیل در کریدور غرب به شرق به قطار سریع‌السیر مجهز می‌شود، گفت: در ردیف بودجه سال آینده این طرح مورد توجه قرار گرفته تا اعتبار مورد نیاز تامین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با اتصال این خط ریلی به شمال استان و اتصال به کریدور قفقاز امکان تبادل کالا از خلیج فارس تا کشورهای آسیای میانه فراهم می‌شود.

بدری بیان کرد: راه‌آهن اردبیل مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته و با تامین فاینانس داخلی عملیات اجرایی آن شتاب گرفته و تکمیل آن تا سال ۹۹ قطعی است.

وی خواستار پیگیری ادامه این خط ریلی کشور به سمت شمال استان اردبیل شد و اظهارداشت: این خط ریلی منطقی‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر ریلی در کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و با ادامه احداث آن تا منطقه مغان و گمرک مرزی بیله‌سوار کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

بدری اضافه کرد: نمایندگان استان در پیگیری طرح‌های اساسی استان و تامین ردیف بودجه تلاش زیادی داشته‌اند بطوریکه تامین اعتبار راه‌های استان ۲.۵ برابر افزایش یافته و برای احداث بزرگراه‌ها هم ردیف بودجه تعریف شده و مقرر است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.

نماینده اردبیل در مجلس طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: سرمایه‌گذاری در این منطقه شروع شده و پیگیر توسعه سرمایه‌گذاری در آن هستیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24906

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.