• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ارزان ترين بليت جهان متعلق به متروی تهران و حومه

  • کد خبر : 13368
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
ارزان ترين بليت جهان متعلق به متروی تهران و حومه

0 (0) متروی تهران و حومه در میان ۲۰ مترو اول جهان ارزان ترين بليت جهان متعلق به متروی تهران و حومه متروي تهران و حومه از نظر قيمت جزء ارزان ترین بلیت هاي جهان و بر اساس شاخص طول خطوط در میان ۲۰ مترو برتر جهان معرفي شده است. به گزارش مديريت ارتباطات و […]

0
(0)

متروی تهران و حومه در میان ۲۰ مترو اول جهان

ارزان ترين بليت جهان متعلق به متروی تهران و حومه

متروي تهران و حومه از نظر قيمت جزء ارزان ترین بلیت هاي جهان و بر اساس شاخص طول خطوط در میان ۲۰ مترو برتر جهان معرفي شده است.

به گزارش مديريت ارتباطات و اموربين الملل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، علي رغم اينكه ساخت مترو در تهران سال ها بعد از ديگر متروهاي جهان آغاز شد اما با تلاش متخصصان توانسته جايگاه خوبي را در ميان متروهاي جهان و رتبه نخست را در بسياري از شاخص ها در ميان متروي هاي خاورميانه از آن خود كند. اين در حاليست كه هنوز ساخت متروي تهران به پايان نرسيده و بر اساس برنامه توسعه خطوط تا پايان سال ۱۴۰۴ شبكه متروي تهران جمعاً داراي ۱۲خط شامل ۸ خط درون شهري و ۴ خط برون شهري مجموعا به طول ۴۳۰ كيلومتر خواهد بود.

درحال حاضر متروي تهران در خاورميانه رتبه اول را در طول خطوط، تعداد خطوط، تعداد ايستگاه ها و قيمت به خود اختصاص داده است و در ميان 163 متروي جهان، نيز از نظر طول خطوط در رتبه 17 در جهان قرار دارد . از نظر شاخص قيمت بلیت نيز متروی تهران ارزان ترین بلیت جهان را داراست.

جایگاه متروی تهران و حومه در خاورمیانه از نظر تعداد خط، تعداد ایستگاه، طول خط و نظافت ایستگاه ها در رتبه نخست است.

گفتني است ترافیک و آلودگی هوا دو چالش قدیمی پایتخت است. درمان این درد قدیمی تهران توسعه حمل و نقل عمومی است و مترو در میان مدل های حمل و نقل یکی از بهترين ها است چرا كه ایمنی بسیار بالا، راحتی و آسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین از جمله مزیت‌های قطار شهری نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی است. مصرف روزانه چندین میلیون لیتر بنزین و گازوئیل فقط در شهر تهران، خسارت‌های بسیار هنگفتی به اقتصاد ملی وارد می‌کند. مترو به عنوان پاک‌ترین، سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به طور کلی کارآمدترین شبکه حمل و نقل عمومي درون شهري، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

براساس آمار و اطلاعات سفر با مترو در شش ماه نخست سال 97 باعث شده است تا در مصرف 195 ميليون ليتر بنزين و 19 ميليون ليتر گازوئيل صرفه جويي شود و اين ميزان صرفه جويي در مجموع سفرهايي كه از ابتداي بهره برداري از متروي تهران و حومه تا پايان شهريور ماه سال 1397 در اين ناوگان انجام شده است به رقم 4 هزار و 859 ميليون ليتر در مصرف بنزين و 487 ميليون ليتر در مصرف گازوئيل مي رسد.

البته در کنار آن انجام سفرهاي شهري با متروي تهران و حومه در شش ماه نخست سال 1397 باعث شده تا 520 هزار تن گاز Co2 وارد هواي تهران نشود، ضمن آنكه سفرهاي انجام شده با متروي تهران و حومه در اين مدت مانع از انتشار 73 هزار تن گازهايCo ، NOX، So2، PM10و HC شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.