• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

از آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ممنوعیت حرکت قطارها در کرمان

  • کد خبر : 25592
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
از آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ممنوعیت حرکت قطارها در کرمان
هجدهمین جلسه ستاد مقابله با کروناویروس استان کرمان برگزار شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، “حمید شس‌الدینی” مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بعدازظهر امروز ۱۲ فروردین‌ماه در این ستاد  گفت:  در ۴ روز گذشته از آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۷۰ نقطه از ورودی‌های استان تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر مسئول کنترل ورود و خروج خودروها و مسافران بودند که در این ایام ۴۱ هزار و ۷۵۷ نفر غربالگری شده‌ و حدود ۱۰ هزار و ۲۹۴ خودرو به مبدا های خود برگشت داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۴ روز گذشته تعداد ۲۲۶ واحد صنفی پلمب شده‌اند افزود: علاوه بر توقیف ۲۳ خودرو برای ۳۴۷ خودرو نیز جریمه ۵۰۰ هزار تومانی صادر شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره کاهش مصرف ۶۰ درصدی سوخت در ۴ روز گذشته عنوان کرد: در روز اول(جمعه) اجرای این طرح شاهد کاهش ۱۷ درصدی مصرف سوخت نسبت به روز پنجشنبه (قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی) بودیم که این آمار در روز شنبه کاهش ۱۳ درصدی نسبت به روز قبل خود نشان می‌دهد و در روز یکشنبه نیز شاهد کاهش ۵۷ درصدی مصرف سوخت به نسبت روز قبل از اجرای طرح بوده‌ایم که این آمار در روز گذشته(دوشنبه) با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به روز یکشنبه روبرو شده است.

“مجید ارجونی” مدیرکل راه آهن استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: راه‌آهن تابع سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است که در این راستا نیز حمل و نقل ریلی محدودیت تردد داشته به طوری که هر ۳ یا ۴ روزی براساس تقاضا مردم یک حرکت قطار به سمت برخی مقاصد داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی حرکت قطارها در این ایام ادامه داد: در روز چهاردهم فروردین‌ماه یک رام قطار از سمت مشهد مقدس داریم که ممکن است مسافر نداشته باشد و خودبه خود به دلیل کمبود مسافر لغو خواهد شد ضمن آنکه در مورد بقیه مسیرهای ریلی استان نیز در این ایام به به‌طورمتوسط یک روز در میان یک حرکت قطار در مسیر «تهران – کرمان» داشته ایم.

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان تاکید کرد: در تمامی ایستگاه‌های قطار در مبدا و مقصد تست و غربالگری اجرا می‌شود اما اگر ستاد مقابله با کرونای مصوبه‌ای مبنی بر لغو قطارها داشته باشد، ما تبعیت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به حمل و نقل ریلی استان کرمان تاکید کرد: تا ۲۰ فروردین‌ماه حرکت کلیه قطارها به سمت کرمان و یا از مبدا کرمان به مشهد و تهران لغو خواهد شد.

براساس این گزارش، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: قطعا یکی از پیامدها و مشکلات مربوط به بیماری کرونا، تبعات اقتصادی است که به غیر از مشکلات برای صاحبان بنگاه ها و فعالان اقتصادی و کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ، مشکلاتی را هم برای شهروندان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارائه خدمات از سوی ۱۲ اتحادیه مستثنی شده است و به شکل اینترنتی و تلفنی و روال عادی در حال انجام است، توقف دیگر اتحادیه‌ ها و اصناف مشکلاتی برای مردم و صاحبان کسب و کارها ایجاد کرده و بعضا نارضایتی اجتماعی نیز به وجود آورده است. 

بنا بر این گزارش با درخواست نماینده مردم کرمان در خانه ملت و موافقت استاندار کرمان، مقرر شد اتاق اصناف با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استانداری کرمان و سازمان صنعت و معدن و تجارت، چارچوب استمرار فعالیتهای ۱۶ اتحادیه مشخص شود که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا شکل گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین در این جلسه بیان کرد: با توجه به شرایط ایمنی و رعایت مسائل بهداشتی در معادن زغالسنگ درخواست داریم که توقف فعالیتهای معادن زیرزمینی زغالسنگ تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا استمرار یابد. 

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به لزوم ایجاد وضعیت تولید و شرای سودآوری جهت کمک به کارگران و شرکت های مربوطه درخواست داریم که همزمان با توقف معادن زیرزمینی، امکان برداشت از معادن روباز فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری های انجام شده برای کمک و پشتیبانی بنگاه های اقتصادی بزرگ به استان عنوان کرد: فاز اول کمک های شرکت ملی مس به مبلغ  ۴ میلیارد تومان و گل گهر ۶ میلیارد تومان و گهر زمین ۵ میلیارد تومان در دستور کار است.

پورابراهیمی خبر داد: جلساتی که با معاون وزیر صنعت در هفته های قبل داشتیم، مقرر شد شرکت های بزرگ از محل منابع حقوق دولتی خود، کمک هایی را به ستاد استانی کرونا داشته باشند که اولین واریزی شرکت ملی مس به مبلغ ۴ میلیارد تومان انجام شده و کمک های گهر زمین و گل گهر نیز طی هفته آینده پرداخت می گردد.

وی خاطرنشان کرد: این کمک ها برای موضوع مقابله با کرونا و خرید تجهیزات و لوازم پزشکی برای کادر درمانی استان کرمان هزینه خواهند شد.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت درباره موضوع آبرسانی به حاشیه شهر کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه کمک هایی برای ستاد استانی کرونا انجام شده و لازم است در بحث پیشگیری اقداماتی در این زمینه انجم گیرد، با موافقت استاندار مقرر شد برنامه جامع نحوه حل مشکل آب شرب حاشیه شهر کرمان از طریق فرماندار تا پایان هفته اینده به ستاد استانی کرونا ارسال شود.

پورابراهیمی افزود: با تامین منابع مالی از سوی شرکت های بزرگ برای ستاد استان، مشکل آب آشامیدنی حاشیه شهر کرمان برطرف خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25592

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.