• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

استانداردسازی واگن های ایران و ترکمنستان ۲ میلیون دلار هزینه دارد

  • کد خبر : 14598
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
استانداردسازی واگن های ایران و ترکمنستان ۲ میلیون دلار هزینه دارد

0 (0) سفیر ایران در ترکمنستان: استانداردسازی واگن های ایران و ترکمنستان ۲ میلیون دلار هزینه دارد به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمدی بعدازظهر چهارشنبه در نشست کارگروه های اقتصادی و زیربنایی خراسان شمالی اظهار کرد: برخی از فعالان تجاری خراسان شمالی درخواست استفاده از واگن های ایرانی را داشته اند که در حال […]

0
(0)

سفیر ایران در ترکمنستان:
استانداردسازی واگن های ایران و ترکمنستان ۲ میلیون دلار هزینه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمدی بعدازظهر چهارشنبه در نشست کارگروه های اقتصادی و زیربنایی خراسان شمالی اظهار کرد: برخی از فعالان تجاری خراسان شمالی درخواست استفاده از واگن های ایرانی را داشته اند که در حال بررسی است.

احمدی در ادامه به مشکلات بین ایران و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: باوجود اینکه مراودات این دو کشور نسبت به سایر کشورها مطلوب است اما به علت نبود استراتژیک درست برخی مراودات با مشکل روبرو شده است.

وی در ادامه درباره تغییر گردشگری سلامت ترکمنستان از ایران به هند، گفت: تا چند ماه گذشته بیمارستان های مشهد مقصد گردشگران سلامت ترکمنستان بود اما به علت کم توجهی، این گردشگران ترجیح داده اند مقصد خود را به هند تغییر دهند.

سفیر ایران در ترکمنستان بیان کرد: متاسفانه در برخی مراودات بین ایران و ترکمنستان کوتاهی شده که ضرورت دارد همچون گذشته اعتماد سازی ایجاد شود.

وی در ادامه به سهم خراسان شمالی در نمایشگاه ترکمنستان اشاره کرد و گفت: برای حضور خراسان شمالی در این نمایشگاه فضایی به مساحت ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده تا شرکت‌ها و صنایع تولیدی استان به خوبی دیده شوند و همچنین بتوانند از این فرصت در جهت جذب گردشگر استفاده کنند.

وی همچنین درباره مقررات و ضوابط سختگیرانه ای ترکمنستان برای صدور، تمدید روادید و اقامت و مباحث تجاری گفت: ترکمنستان این قانون را برای تمام کشورها به طور یکسان اعمال می کند و تصور اینکه باایران رابطه خوبی ندارد اشتباه است.

سفیر ایران در ترکمنستان اظهار کرد: ترکمنستان برای مراودات تجاری به دنبال بازارهای جدید است، بنابرین نباید با بدعهدی فرصت ها را از دست داد.

احمدی اضافه کرد: بازگشایی مرز پرسه سو و ایجاد بازارچه خواسته به حق مردم خراسان شمالی است و بنده با جدیدت این موضوع را پیگیری می کنم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.