• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

استقبال «ریبه» آلمان از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های برقی‌سازی راه‌آهن ایران

  • کد خبر : 3775
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
استقبال «ریبه» آلمان از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های برقی‌سازی راه‌آهن ایران

0 (0) قطب صنعت آلمان که در دوران مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدها به توافق، آغاز توسعه روابط خود را با بخش خصوصی ایران کلید زد، همچنان در پی گسترده‌تر کردن این مراودات است. به گزارش تین‌نیوز، ایالت باوارایا که خانه بسیاری از بنگاه‌های قدرتمند صنعتی آلمان است، از سال گذشته اعزام هیات‌های تجاری به […]

0
(0)

قطب صنعت آلمان که در دوران مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدها به توافق، آغاز توسعه روابط خود را با بخش خصوصی ایران کلید زد، همچنان در پی گسترده‌تر کردن این مراودات است.

به گزارش تین‌نیوز، ایالت باوارایا که خانه بسیاری از بنگاه‌های قدرتمند صنعتی آلمان است، از سال گذشته اعزام هیات‌های تجاری به تهران را در دستور کار خود قرار داده و روابط دوجانبه نزدیکی را با اتاق تهران، به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، برقرار کرده است. رفت‌وآمدهای دوجانبه با افتتاح میز اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا در اتاق تهران نزدیک‌تر و گرم‌تر می‌شود. در نتیجه چشم‌انداز مثبتی که از رشد و توسعه روابط بین‌المللی پس از برجام حاصل شده است، موجب جلسات متعدد میان فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی شده است.

در این ‌بین، شرکت ریبه (RIBE) آلمان که «شیفر»، مدیر فروش آن به ایران سفر کرده است، مشغول مذاکره با مدیران بخش خصوصی و دولتی ریلی ایران برای توسعه و تسهیل برقی‌سازی تهران-مشهد و تهران-قم- اصفهان هستند.

طی روزهای اخیر نشست‌های تخصصی با مدیران دولتی و بخش خصوصی صورت گرفته است. این نشست تخصصی با هماهنگی محمد ساطعی، نماینده این شرکت در ایران و یکی از باتجربه‌ترین فعالان ریلی ایران صورت گرفته است. این شرکت قصد دارد در ششمین نمایشگاه صنعت ریلی که اردیبهشت‌ماه سال 1397 برگزار می‌شود حضور یابد. همچنین نمایشگاهی اختصاصی از تولیدات خود را در دفتر «v.b.w» اقتصاد و صنعت باواریای آلمان در تهران به نمایش خواهد گذاشت.

شرکت RIBE ایالت باواریای در سال 1911 میلادی تأسیس و در زمینه برقی‌کردن راه‌آهن، مدیریت سیستم، ایمنی و مترو فعال است و در کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، مالزی و هند فعال است. بیش از 20 درصد از خطوط ریلی آلمان از فناوری این شرکت استفاده می‌کند و بیش از 1300 نیرو در سرتاسر دنیا دارد.

چنین نشست‌های تخصصی با هماهنگی دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان در ایران صورت گرفته است. بعد از توافق هسته‌ای و باز شدن فضای تجاری ایران، دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان در ایران اقدامات فراوانی انجام داده تا شرکت‌های معتبر ایالت باواریای آلمان در ایران حضور پیدا کنند.

محمد ساطعی، نماینده شرکت ریبه آلمان در ایران در این خصوص گفت: ریبه یکی از شرکت‌های قدیمی در آلمان است که بالغ‌بر 150 سال قدمت دارد و این شرکت در ابتدا به ساخت قطعات پیچ و فنر پرداخت و سپس در خصوص تأمین قطعات شبکه فشارقوی و ساخت قطعات خودرو پرداخت. این شرکت بالغ‌بر 35 سال است که به تأمین قطعات بالاسری راه‌آهن برقی می‌پردازد و پروژه‌ها متعددی را در آلمان، اروپا، هند و آمریکا انجام داده و مورد تأیید شرکت D.B آلمان است و تولیدات آن‌ها در حوزه شبکه بالاسری راه‌آهن نه‌تنها مورد تأیید است بلکه به‌عنوان رفرنس استاندارد آلمان است و هر شرکت دیگری که بخواهد آن قطعات را تأمین کند باید استانداردهای آن‌ها را داشته باشد.

ساطعی

ساطعی افزود: در سال 1396 شرکت ریبه آلمان وارد ایران شده و ابراز علاقه‌مندی کرده که بتواند در زمینه برقی کردن راه‌آهن در ایران مشارکت داشته باشد و آمادگی خودش را برای تأمین ادوات موردنیاز پروژه تهران مشهد اعلام کرده است. این شرکت GC یا EPC نیست که تمام شبکه بالاسری را تأمین کند، بلکه تأمین‌کننده قطعات است که در کنار پیمانکاران اصلی می‌تواند نقش خود را ایفا کند.

ریبه می‌تواند ادوارت و قطعات شبکه برق بالاسری را بدون پست‌ها و کابل با بهترین استانداردها تأمین کند. این شرکت تلاش دارد با شرکت‌های داخلی کنسرسیوم تشکیل دهد تا قطعات مورداستفاده از نظر استاندارد یکسان باشند.

محمد ساطعی افزود: «ریبه» هم‌اکنون در حال مذاکره با شرکت راه‌آهن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، شرکت سپاسد و مپنا است. این شرکت‌ها اسناد و مدارک فنی لازم را گرفته‌اند. همچنین از تجربیات ریبه در حوزه مترو نیز می‌توان استفاده کرد. شرکت ریبه می‌تواند 25 تا 35 درصد از پروژه تهران-مشهد و تهران اصفهان را پوشش دهد.

نماینده شرکت ریبه در ایران افزود: این جلسات، جملگی نشان‌دهنده عزم، اراده و حمایت دو طرف در برداشتن گام‌های مؤثر برای توسعه همکاری‌های سودمند دوجانبه است.

باواریا در قلب اروپا قرار دارد وجه مشخصه آن، پویایی اقتصاد، قدرت نوآوری و رقابت بین‌المللی است. جمهوری اسلامی ایران نیز یک شریک اقتصادی قدرتمند‌است. هم‌اکنون میزان صادرات باواریا به ایران نزدیک به 300 میلیون یورو است که امکان رشد بسیار زیادی برای سال‌های آینده فراهم است.

این میزان رشد، تجاری در یک دوره کمتر از یک سال به‌رغم وجود برخی موانع، خود نشان‌دهنده این واقعیت است که تجار و بازرگانان ایرانی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالقوه تجاری-فنی خود این آمادگی را دارند تا نسبت به احیای برقراری و توسعه روابط تجاری پایدار با شرکای آلمانی خود در کوتاه‌ترین زمان اقدام و در جهت تغییر یا اصلاح مسیر تجاری با شرق و بازگشت به همکاری‌های دیرینه با اروپا مبادرت ورزند.

در ادامه «شیفر»، مدیر فروش شرکت ریبه آلمان گفت: در کشورهای مختلفی مشغول به فعالیت هستیم. یکی از مهم‌ترین آن‌ها پروژه برقی کردن خطوط در هند است. سرعت قطارها در کشور هند به علت اشباع خطوط و ترافیک باری و مسافری پایین است پس تصمیم گرفتند از غرب به شرق و در مسیر ساحلی خط برقی راه‌اندازی کنند. پس قرار شد است در مرحله اول حدود 2800 کیلومتر خط اختصاصی باری دوخطه احداث کنند البته طرح نهایی بالغ‌بر 20 هزار کیلومتر کل خطوط باری خواهد بود. در مناقصه این خطوط شرکت کردیم که در مرحله اول برنده 500 کیلومتر از خط پرسرعت شدیم که کشور هند انتظار دارد در مدت شش ماه 250 کیلومتر از آن را شروع کنیم. این خطوط باری سرعت عملیاتی 80 تا صد کیلومتر خواهند داشت.

شیفر افزود: قرار است در این خطوط کانتینرها به‌صورت دوطبقه حمل شوند؛ در نتیجه باید ارتفاع بالاتری برای شبکه بالاسری و پایه خطوط برقی از مرکز خط در نظر گرفت.

مدیر فروش شرکت ریبه گفت: به‌غیر از پروژه هند در کشور مالزی نیز پروژه برقی‌سازی خط ریلی در دست اجرا داریم. کشور چین در حال سرمایه‌گذاری و فاینانس خط برقی کوالالامپور به سنگاپور است که 700 کیلومتر خط سریع‌السیر با سرعت 250 کیلومتر طراحی شده است. در نهایت قرار است یک کارخانه در مالزی احداث کنیم تا بتوانیم قطعات موردنیاز را تأمین کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.