• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

استقرار اولین واحد فوریت‌های پزشکی راه‌آهن شمال‌غرب در خرم‌دره

  • کد خبر : 28834
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
استقرار اولین واحد فوریت‌های پزشکی راه‌آهن شمال‌غرب در خرم‌دره
فرماندار خرم‌دره گفت: اولین واحد فوریت‌های پزشکی راه‌آهن شمال‌غرب کشور در این شهرستان افتتاح می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، حجت محمدی دیروز (۱۰ مردادماه) در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به جنگ نابرابر و تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، اظهار کرد: در طول این جنگ در ظاهر عراق اما در اصل چندین کشور با ما جنگ می‌کرد و به جرأت می‌توان گفت که جنگ تحمیلی، جنگ جهانی در مقیاس کوچک بود.

 

وی با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی سبب کوتاه شدن چشم طمع دشمنان از کشورمان شد، تصریح کرد: دشمنان برای رسیدن به رویای تسلط بر ایران، داعش را راه‌اندازی کردند که شاهد ترکش‌های آن در مجلس شورای اسلامی بودیم اما به مدد خون شهدا و از خودگذشتگی مدافعان حرم، این توطئه نیز ناکام ماند.

 

محمدی با تاکید بر اینکه مشکلات و نارسایی‌هایی در کشور وجود دارد که نباید آن را به پای انقلاب نوشت، اضافه کرد: برخی از این نارسایی‌ها به تحریم‌ها و برخی نیز به ناکارآمدی عده‌ای و گزینش‌های غلط باز می‌گردد.

 

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه این شهرستان به ‌علت موقعیت خاص آن مستعد ظهور ناهنجاری‌های ناشی از موادمخدر است، ادامه داد: قرار گرفتن شهرستان در کنار جاده‌های مواصلاتی و مهاجرپذیر بودن بر سختی‌های امر مبارزه با موادمخدر در شهرستان افزوده است.

 

این مسئول با اشاره به قرار گرفتن ایران در مرز افغانستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده موادمخدر جهان است، یادآور شد: ۳۰ درصد موادمخدر جهان به علت مسیرهای مواصلاتی خوب از ایران ترانزیت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با امر مبارزه با موادمخدر این در شهرستان عملکرد خوبی داشته‌اند، افزود: نباید تنها به این عملکرد بسنده کرد، بلکه باید در حوزه آموزش و پیشگیری اهتمام بیشتری داشت.

 

محمدی با بیان اینکه موادمخدر هر روز چهره جدیدی به خود می‌گیرد، ادامه داد: گاهی همین چهره‌های بزک کرده به حدی جذاب است که جوانان را به دام نیستی و نابودی می‌کشاند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه مبارزه با موادمخدر موفق باشد، تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص خرم‌دره، موفقیت در این امر نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه مردم است.

 

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت پیشگیری از رخنه موادمخدر واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: به منظور جلوگیری از این امر، پایش مستمر این واحدها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

این مسئول با اشاره به عزم جدی کشورمان در مبارزه با موادمخدر، یادآور شد: کشور ما در این عرصه پر پیچ و خم ۴۰۰۰ شهید گلگون‌کفن را تقدیم کرده که ۹۰ درصد این شهدا از نیروی انتظامی است.

 

محمدی با بیان این‌که اولین واحد فوریت‌های پزشکی راه‌آهن شمال‌غرب کشور در خرم‌دره مستقر خواهد شد، ادامه ‌داد: ساختمان این فوریت آماده است که در صورت فراهم شدن بسترهای لازم، مردادماه افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به بازدید نوبخت از ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره، اظهار کرد: طبق قول مساعد مسئولان راه‌آهن، قرار شد روزانه علاوه بر زنجان، از خرم‌دره هم یک رام قطار صبح و عصر در مسیر تهران رفت‌ و آمد داشته باشد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28834

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.