• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای پروژه قطار شهری پیش بینی شده است

  • کد خبر : 31426
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۷:۱۳
اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای پروژه قطار شهری پیش بینی شده است
شهردار همدان گفت: برای احداث خطوط ریلی خط یک همدان ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم که طبق قانون ۵۰ درصد از این هزینه توسط دولت و مابقی نیز با مشارکت دولت و شهرداری تأمین می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، عباس صوفی از انجام طرح امکان‌سنجی مطالعات حمل‌ونقل ریلی در همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به طرح جامع و ترافیک استان همدان که در سال ۸۷ آغازشده و در سال ۹۲ نیز مصوب شد سه افق برای حمل‌ونقل عمومی شهر همدان در نظر گرفته شده است.

 وی بیان کرد: در این طرح در بخش افق بلندمدت طرح جامع، شهرداری همدان ملزم به انجام مطالعات تکمیلی برای بررسی وضعیت اجرای طرح حمل‌ونقل ریلی شد که بر اساس آن چند پیشنهاد موردبررسی قرار گرفت.

شهردار همدان بابیان اینکه استفاده از مترو به دلیل بستری سنگی و بافت تاریخی شهر و همچنین استفاده از بی.آر.تی به دلیل مشکلات موجود برای ایزوله کردن مسیر، از دستور کار خارج‌ شده‌اند، گفت: در حال حاضر طرح استفاده از تراموا به دلیل سازگاری با شرایط موجود برای خطوط ریلی حمل‌ونقل عمومی همدان موردتوجه قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: با شروع مطالعات طرح امکان‌سنجی خطوط ریلی حمل‌ونقل عمومی همدان با توجه به میزان تقاضای شهروندان سه کلیدور شناسایی‌شده است که با اولویت شامل خط یک: میدان بیمه به شهرک فرهنگیان؛ خط دو: میدان قائم به شهرک مدنی و خط سه: میدان کربلا به تپه حاج عنایت می‌شود.

صوفی با اشاره به اینکه این مطالعات در شورای ترافیک کشور و شورای همتای استان به تصویب رسیده است، مطرح کرد: هر خط ریلی در مسیر رفت و برگشت۱۰ کیلومتر بوده و همچنین امکان تغییر و یا گسترش این خطوط ریلی در آینده نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این طرح در بودجه سال آینده توسط مجلس، کار انتخاب مشاور و انجام مطالعات طرح برای سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

 شهردار همدان با اشاره به اینکه انجام مطالعات قطار شهری همدان در قالب تراموای برقی به یک سال زمان نیاز دارد، افزود: در صورت تصویب بودجه توسط مجلس، احداث هر کیلومتر از خطوط ریلی حمل‌ونقل عمومی در همدان به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای احداث خطوط ریلی خط یک همدان ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم، عنوان کرد: طبق قانون ۵۰ درصد از این هزینه توسط دولت و مابقی نیز با مشارکت دولت و شهرداری تأمین می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31426

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.