• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اعلام آمادگی پاکستان برای بازگشایی ۶ مرز رسمی با سیستان وبلوچستان

  • کد خبر : 31004
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
اعلام آمادگی پاکستان برای بازگشایی ۶ مرز رسمی با سیستان وبلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان بیان اینکه مرز ریمدان طی هفته‌های آینده فعال می شود؛ از اعلام آمادگی پاکستان برای بازگشایی ۶ مرز رسمی دیگر با استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با بازگشایی این مرزها تحول خوبی در حوزه بازرگانی خارجی ایجاد می شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، احمدعلی موهبتی در بازدید از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: بخش صنعت در استان می‌تواند در کنار ترانزیت و تجارت و معدن به عنوان یک ظرفیت برای استان تبدیل شود که باید این بخش هم مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: بخش ترانزیت و تجارت و معدن از مزیت های مهم استان در سند آمایش استان است که همه‌ی این مزیت ها در حوزه مجموعه صمت قرار دارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بخش صنعت در استان می‌تواند بخش‌های بالادستی و بخش‌های پایین دست صنایع را متحول کند و این بخش هم می‌تواند با توجه بیشتر دستگاه‌های متوالی به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های استان مطرح و تقویت شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز ریمدان طی هفته‌های آینده فعال می شود؛ از اعلام آمادگی پاکستان برای بازگشایی ۶ مرز رسمی دیگر با استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با بازگشایی این مرزها تحول خوبی در حوزه بازرگانی خارجی ایجاد می شود.

موهبتی همچنین با اشاره به گستردگی شرح وظایف و ماموریت های اداره کل صمت خواستار توجه بیشتر به موضوع اعتبارات، امکانات و تامین نیروی انسانی این دستگاه شد.

وی با ذکر این مطلب که فعالیت در مرز میلک تسهیل شده است گفت: آمار خودروهای ترانزیتی در این مرز به صف رسیده است که این تسهیل گری حاصل تلاش همه دستگاه ها است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان هم گفت: شتاب چشم گیر استان در بخش های تولید و تجارت قابل لمس است در بخش نظارت ها ، بازرسی ها به صورت هدفمند درحال انجام و کالاهای اساسی مورد نیاز درحال تامین و جذب می باشد و هیچ کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

داود شهرکی اظهارکرد: در کل استان در بخش صنعت استان ۱۷ واحد بزرگ ، ۵۰ واحد متوسط و بیش از ۱۰۰۰ واحد کوچک فعال وجود دارد که تعداد ۱۰۸۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۵ هزار نفر مشغول به فعالیت می باشند .

وی ادامه داد : مهمترین محصولات تولیدی استان شامل کلینکر سیمان ، تورماهیگیری ، پاکت سیمان ، تراورس بتنی ریل ، کنسروماهی ، پای بند ریل راه آهن ، سموم دفع آفات گیاهی و کودهای شیمیایی ، دانه بندی منیزیت ، دکل انتقال نیرو ، پودر مس و پودرهای شوینده و محصولات ساختمانی می باشد .

شهرکی در ادامه در خصوص جایگاه تولیدات مهم استان در سطح کشور بیان داشت : در بخش صنعت استان با تولید محصولاتی از جمله  تراورس ریل راه آهن با تولید ۱۱۰ هزار تن در سال تامین کننده ۲۰ درصد از نیاز کشور ، سموم دفع آفات گیاهی و کودهای شیمیایی با تولید ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال ، تامین کننده ۱۲ درصد نیاز کشور ، کنسرو ماهی با تولید ۱۶۷ میلیون قوطی در سال تامین کننده ۳۰ درصد نیاز کشور ، پای بند ریل راه آهن  با تولید ۳ میلیون عدد در سال تامین کننده ۴۰ درصد نیاز کشور ، پاکت سیمان با تولید بالغ بر ۵ هزار تن در سال تامین کننده ۳۰ درصد نیاز کشور و تور ماهیگیری با تولید بیش از ۲ هزار تن ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند .

وی ادامه داد : در کل استان تعداد ۳۸۴ معدن فعال می باشد که ذخیره قطعی این معادن برابر با یک  و یک دهم میلیارد تن و استخراج اسمی ۲۴ میلیون تن می باشد .

شهرکی افزود : در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ نفر در بخش معدن استان مشغول به فعالیت می باشند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31004

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.