• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افتتاح راه آهن بستان آباد آغاز خوبی برای راه آهن کشور است

  • کد خبر : 22351
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
افتتاح راه آهن بستان آباد آغاز خوبی برای راه آهن کشور است
ریاست جمهوری در مراسم افتتاح راه آهن بستان آباد این خط ریلی را آغاز خوبی برای راه‌آهن کشور دانست.
0
(0)
به گزارش خبرنگار ریل نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در سفر به استان آذربایجان شرقی و حضور در ایستگاه راه آهن بستان آباد امروز را روز خوشحال کننده‌ای برای دولت و مردم این استان دانست و گفت: خط آهن میانه به بستان آباد باید تا تبریز ادامه یابد و من از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا پایان سال آینده این خط به تبریز متصل شود.
وی با بیان اینکه با افتتاح این خط مردم می‌توانند با سکون و آرامش به مقاصد خود در اقصا نقاط کشور سفر کنند افزود: دستاورد بزرگ این خط ریلی افتتاح دو خطه این مسیر از ابتدا ست که آغاز خوبی برای راه‌آهن کشور محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: خط آهن مذکور قابلیت ترانزیتی بالایی دارد و می‌تواند به سهولت سهم بار و مسافر را در شبکه ریلی کشور افزایش دهد.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت درخصوص اتصال مراکز استان ها به شبکه سراسری ریلی نیز تصریح کرد: در ابتدای دولت ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور وجود داشت که با یک حرکت جهادی این میزان در دولت تدبیر و امید به ۱۴ هزار کیلومتر ارتقا یافت.
روحانی در ادامه گفت: در سالهای اخیر دولت به مردم قول داده بود که استانهای عدم برخوردار از شبکه سراسری را به خط‌آهن متصل کند و در همین راستا دولت توانست برای توسعه کشور و عملی سازیِ وعده داده شده ۵ استان( همدان٬ کرمانشاه٬ گیلان٬ آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از مسیر جدید) را به خط ریلی و شبکه سراسری راه آهن کشور متصل کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22351

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.