• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افتتاح راه آهن قزوین – رشت با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت / تحقق مطالبات مردمی و ملی

  • کد خبر : 15071
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
افتتاح راه آهن قزوین – رشت با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت / تحقق مطالبات مردمی و ملی

0 (0) با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛ افتتاح راه آهن قزوین – رشت با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت / تحقق مطالبات مردمی و ملی   با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، راه آهن قزوین – رشت، امروز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی […]

0
(0)

با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح راه آهن قزوین – رشت با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت / تحقق مطالبات مردمی و ملی

 

با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، راه آهن قزوین – رشت، امروز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و جمعی از وزرا از جمله وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان و استانداران قزوین و گیلان، سرپرست راه‌آهن و سایر مسئولان برگزار شد، رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت این مسیر گفت: پروژه راه‌آهن قزوین- رشت، اقدامی ملی است که اهمیت زیادی برای اقتصاد کشور و منطقه داشته و حرکتی در جهت تحقق مطالبات مردمی این منطقه است.

گفتنی است هدف از راه اندازی این مسیر، اتصال استان گیلان به شبکه ریلی، احداث کریدور ریلی شمال – جنوب در داخل کشور، بهبود شبکه ترابری در استان گیلان و افزایش سفر، رونق اقتصادی، اجتماعی منطقه و کمک به صنعت گردشگری است.

همچنین به دنبال این اهداف اتصال گیلان به شبکه راه آهن سراسری و خلیج فارس موجب برقراری ارتباط ریلی تهران – قزوین – رشت – بندر انزلی می شود و ادامه این خط تا آستارای ایران، آستارای جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز قرار دارد.

راه آهن قزوین – رشت، ۱۶۴ کیلومتر بوده و شهرهای قزوین، لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد، امامزاده هاشم و رشت در این مسیر قرار دارد.

سرعت سیر قطارهای مسافری در این مسیر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و ۹ ایستگاه در این مسیر تعریف شده که شامل پنج ایستگاه درجه ۳، سه ایستگاه درجه ۲ و یک ایستگاه درجه یک است .

همچنین ایستگاه رشت، تشکیلاتی بوده و ایستگاه های امام زاده هاشم، رستم آباد، منجیل، لوشان در زمره ایستگاه های درجه دو این مسیر قرار دارند.

به علاوه ایستگاه های رودبار به عنوان ایستگاه توقف گاه، شیرین سو و دستجرد به عنوان ایستگاه علائمی و کوهین به عنوان ایستگاه بازدید و تعمیر تعریف شده اند.

در این مسیر ۶ پل طراحی شده و ساختمان ایستگاه ها نیز به نحوی طراحی شده اند که در زیبایی طبیعت منطقه مشارکت داشته باشند. در این مسیر ۵ تونل مهم نیز تعریف شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.