• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افتتاح رسمی راه‌آهن آستارا ـ آستار

  • کد خبر : 4221
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
افتتاح رسمی راه‌آهن آستارا ـ آستار

0 (0)   افتتاح رسمی راه‌آهن آستارا ـ آستارا   اقتصاد ایران: راه‌آهن بین‌المللی آستارا ـ آستارا با حضور مسئولین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا ظهر امروز با حضور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان، نماینده […]

0
(0)

 

افتتاح رسمی راه‌آهن آستارا ـ آستارا

اقتصاد ایران: راه‌آهن بین‌المللی آستارا ـ آستارا با حضور مسئولین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا ظهر امروز با حضور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان، نماینده مردم شهرستان آستارا در خانه ملت و فرماندار این شهرستان در محل بارانداز ریلی به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از پایانه بار و بتن‌ریزی جهت احداث پایانه غلات در محوطه بارانداز ریلی از دیگر برنامه‌هایی بود که هم‌زمان با افتتاح رسمی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا با حضور «جاوید قربان‌اف» رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان و «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا اظهار کرد: کریدور شمال‌جنوب کشورهای روسیه، شمال اروپا و جمهوری آذربایجان را به واسطه ایران به آب‌های خلیج‌فارس و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی به‌ویژه هند، پاکستان و افغانستان متصل می‌کند.

خیرالله خادمی اولویت کنونی کشور را توسعه شبکه ریلی و مسیر ریلی موجود در کشور را 13 هزار کیلومتر دانست و تصریح کرد: حدود سه‌هزار و 410 کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام بوده و پنج‌هزار کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست مطالعه است که با جدیت از سوی مجلس و هیأت‌دولت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان نیز در جریان بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا با بیان اینکه این پروژه به خواست خدا اکنون به ثمر نشسته است اظهار کرد: روسای جمهور ایران و آذربایجان همواره در دیدارهای خود، پروژه راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا را با جدیت دنبال می‌کردند.

جاوید قربان‌اف شرط تکمیل کریدور شمال‌جنوب را اتصال خطوط ریلی آستارا-آستارا به خطوط ریلی قزوین-رشت دانست و تصریح کرد: کریدور شمال‌جنوب در اقتصاد منطقه به‌ویژه اقتصاد کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار بوده و باید موانع پیش‌روی آن برطرف شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.