• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افتتاح طرح های اداره‌ کل راه آهن شمال ۲

  • کد خبر : 31769
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
افتتاح طرح های اداره‌ کل راه آهن شمال ۲
طی مراسمی با حضور مدیران کشوری و استانی پروژه باکس تخلیه مصالح خاکی، سکوی تخلیه و بارگیری خودرو، پایگاه بسیج شهدای راه آهن و مرکز نیکوکاری راه آهن شمال ۲ افتتاح شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایلنا، غلامحسین ولدی در آیین افتتاح طرح های اداره‌کل راه آهن شمال که امروز در ایستگاه راه آهن رشت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته توسط این اداره کل در حوزه زیر ساخت و پروژه های راه سازی در استان گیلان، باکس تخلیه مصالح خاکی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایستگاه راه آهن رشت ایجاد شده که امروز رسماً افتتاح می شود.

وی ضمن اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید به تکمیل پروژه راه رشت_ کاسپین، افزود: روزانه ۵۰ واگن ۷۰ تنی مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت _ کاسپین توسط ناوگان ریلی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه واگن حمل خودرو یکی از مطالبات اهالی گیلان است، بیان کرد: با تلاش صورت گرفته سازه تخلیه و بارگیری خودرو با مشارکت بخش خصوصی در ایستگاه راه آهن رشت ایجاد شده و امروز نخستین محموله خودرو از محصولات شرکت سایپا توسط ۱۰ واکن با ظرفیت مجموعا ۱۰۰ خودرو وارد رشت می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: حمل این مقدار خودرو به صورت مستمر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی باعث کاهش سوانح جاده ای، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش ترافیک و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید بابت وجود نعمت راه آهن به عنوان یک ضرورت ملی و یکی از عوامل مهم توسعه در استان گیلان شاکر باشیم و به سمت نهادینه سازی این شیوه حمل و نقل در راستای توسعه واحد‌های تولیدی گام برداریم.

وی تصریح کرد: با ایجاد این سکو به زودی واگن خودروبر با ظرفیت ۱۰ خودرو به سازمان قطار مسافری رشت _ مشهد اضافه می شود تا مردم عزیز استان گیلان از این خدمت جدید بهره مند شوند.

ولدی خاطر نشان کرد: پایگاه بسیج و همچنین مرکز نیکوکاری راه آهن شمال ۲ به دستور معاون محترم وزیر راه و مدیرعامل راه آهن رسماً افتتاح می شود.

رضا خسروی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در دوره دفاع مقدس راه آهن بعد از نیروهای نظامی نقش مهم و بی بدیلی در زمینه پشتیبانی از جنگ به عهده داشت.

وی اضافه کرد: پس از آزادسازی خرمشهر، راه آهن اهواز _ خرمشهر و ابنیه ریلی آن مسیر توسط رژیم بعثی از بین رفته بود، دلیرمردان راه آهن به صورت جهادی ۱۲۰ کیلومتر راه آهن را در بازه زمانی ۹۹ روز با امکانات و تکنولوژی محدود آن زمان، احیا کردند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن گفت: در حال حاضر راه آهن به عنوان یک قرارگاه مهم در جریان این جنگ اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی نقش مهم و ارزشمندی را ایفا می کند.

وی بیان کرد: راه آهن شمال ۲ نیز با توجه به تازه تاسیس بودن این اداره کل، رشد بسیار خوبی در زمینه حمل کالا داشته و جز مناطق برتر راه آهن به شمار می رود.

خسروی ضمن قدردانی از روحیه جهادی کارکنان راه آهن شمال ۲، افزود: به دنبال ترویج چنین تفکر جهادی بالاخص در میان نسل جدید نیروهای راه آهن هستیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31769

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.