• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

افتتاح متمرکز پروژه های اداره کل راه آهن شمال شرق۲  

  • کد خبر : 33936
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
افتتاح متمرکز پروژه های اداره کل راه آهن شمال شرق۲   
مراسم افتتاح متمرکز پروژه های اداره کل راه آهن شمال شرق۲ با حضور مدرس حوزه و دانشگاه امام جمعه موقت گرگان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا لیوانی ، دادستان مرکز استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرگان و آق قلا مدیران و مسئولین استان برگزار گردید.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال شرق ۲ ، در این مراسم مدیرکل راه آهن شمال شرق۲ گفت: جهش بسیار خوبی در دو سال گذشته در حوزه جابجایی بار از طریق راه آهن حوزه منطقه مرزی و مرکز لجستیک اینچه برون صورت پذیرفته است .

محسن اعتماد دراین مراسم گفت : بمناسبت دهه فجر امسال ۱۰ پروژه عمرانی به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید

مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ گزارش مبسوطی در حوزه بار و مسافر و مقایسه ای بر عملکرد دو بازه زمانی ارائه نمود و عنوان کرد ؛ در طی این دوسال عملکرد حمل بار بین المللی از ۵۶۶ هزار تن بار به ۹۱۱ هزار و ۵۹۳ تن که با رشد ۶۱٪ همراه بوده و میزان جذب اعتبارات نیز ۲۲۰٪ افزایش یافته و همچنین در اشتغال زایی مستقیم در امور تخلیه و بارگیری شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم(امور تخلیه و بارگیری).

محسن اعتماد در ادامه افزود، با تلاش مجموعه اداره کل راه آهن شمال شرق۲ و حمایت های ستادی و حوزه عملیاتی توانستیم از ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ ضریب اشغال قطارهای مسافری از ۵۵٪ به میانگین ۹۳ الی ۹۷ درصدی دست یافته که این نشان از جهش ۶۹٪ ضریب اشغال قطارهای مسافری می باشد. که این استقبال مردم شریف استان نشانگر ارائه خدمات مطلوب و ارزان و ایمنی سیر در حوزه استحفاظی و امور مسافری است.

وی اضافه کرد، مجموعه درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی اداره کل راه آهن شمال شرق۲ از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ شاهد رشد ۱۶۰٪ بوده که نشان از تلاش جهادی و سختکوشی کارکنان خدوم و ساعی این اداره کل است که وجود مرکز لجستیک مرزی اینچه برون فرصت طلایی و همچنین یکی از مهمترین گلوگاه های اقتصادی و اشتغالزایی استان می باشد که استفاده از حوزه ریلی و فرصت های صادرات، ترانزیت ، واردات و ظرفیت های بالقوه مرکز لجستیک مرزی اینچه برون حائز اهمیت می باشد.

شناخت لازم از ظرفیت ها و برنامه ریزی مدون و موثر و پایدار و بهره مندی از فرصت های این منطقه می تواند استان گلستان را در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی متحول نماید.

در این مراسم رمضانعلی سنگدوینی گفت: حمل و نقل ریلی در حوزه بار و مسافر مهمترین زیرساخت توسعه کشور و منطقه است که علاوه بر مزیت های اقتصادی و اشتغالزایی به توسعه روابط و پویایی مراودات تجاری و ارز آوری با کشورهای های همسایه از طریق حوزه ریلی می نماید که مرکز لجستیک مرزی اینچه برون و حوزه ریلی شمال شرق۲ دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه و کشورهای CIS می باشد .

حوزه ریلی جز سرمایه های ملی، ارزان ، ایمن و مطمئن می باشد . مردم نیازمند خدمت صادقانه هستند و این اداره کل و مجموعه تلاشگر حوزه ریلی با راه اندازی قطار گرگان _ اینچه برون به شعار خدمت به مردم عمل کرده و به منطقه محروم اینچه‌ برون و بازارچه های مرزی محلی رونق اقتصادی تازه ای ایجاد نموده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33936

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.