• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افتتاح ۲۰۵ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو داخلی/اتصال ۹ مرکز بار به شبکه ریلی

  • کد خبر : 31781
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
افتتاح ۲۰۵ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو داخلی/اتصال ۹ مرکز بار به شبکه ریلی
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۲۰۵ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و لکوموتیو تولید داخل، گفت: با ساخت ۳۴.۵ کیلومتر خط آنتنی ۹ مرکز بار به شبکه ریلی وصل شد و ۲۹۹۷ میلیارد تومان منافع اجتماعی ایجاد کرد.
0
(0)

سعید رسولی امروز در مراسم افتتاح ۱۰۵ پروژه راه آهن به ارزش ۱۴۴۵ میلیارد تومان هم‌زمان با دهه مبارک فجر، ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: این پروژه‌ها در ۱۸ منطقه راه‌آهن و ۱۹ استان اجرا شده است.

وی افزود: در حوزه فنی و زیربنایی ۶ طرح در قالب ۵۱ پروژه، در حوزه ناوگان ۵ طرح در قالب ۱۱ پروژه، در حوزه مسافری پنج طرح در قالب ۳۶ پروژه و در حوزه هوشمند سازی و داده کاوی ۷ پروژه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود.

مدیرعامل راه آهن بیان کرد: پروژه اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار داشتیم که طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر اتصال مراکز بار به شبکه ریلی توجه شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ متر خط آنتنی در ازای هر یک کیلومتر خط آهن شبکه ریلی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خطوط ریلی با اتصال به چشمه های بار ارزش افزوده ایجاد می‌کند ما چشمه‌های بار را شناسایی کرده‌ایم، در ۱۰ روز اخیر این بسته سیاستی را به مدل مالی تبدیل کرده‌ایم تا به زودی تحت پروژه‌های جهادی با شتاب بیشتری اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: اجرای ۳۴.۵ کیلومتر خط آنتنی ارزش افزوده ایجاد می‌کند و دسترسی به ۵.۵ میلیون تن بار ایجاد می‌شود که ۲۹۹۷ میلیارد تومان درآمد مستقیم دارد.

رسولی بیان کرد: اثرات اجتماعی توسعه شبکه ریلی در خزانه کشور دیده می‌شود و حتی شهرهایی که راه آهن دارند هم از این موضوع منتفع می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹ مرکز بار از طریق ۳۴.۵ کیلومتر خط آنتنی به شبکه ریلی متصل شد و ۲۹۹۷ میلیارد تومان منابع اجتماعی و صرفه‌جویی سوخت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امروز اولین قطعه چهار خطه ریلی کشور افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه ۳۴ کیلومتر و در استان تهران است و با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان اجرا شد که افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل و نقل مسافر در ورودی تهران از مزایای آن است.

مدیرعامل راه آهن همچنین به بهره‌برداری از ۲۰۵ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و همچنین لکوموتیو که توسط متخصصان داخلی تولید شده است، اشاره کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31781

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.