• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افتتاح ۶۳ پروژه ریلی به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان در هفته دولت

  • کد خبر : 29448
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
افتتاح ۶۳ پروژه ریلی به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان در هفته دولت
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان و کارمندان خدوم سراسر کشور از افتتاح 63 پروژه ریلی در این هفته به ارزش 555 میلیارد تومان خبر داد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود به مناسبت افتتاح پروژه‌های حمل و نقل ریلی با بیان این که ویروس کرونا با مکانیزمی که داشت اثرات بسیار مخربی را بر حوزه ریلی و گردشگری کشور بر جای گذاشت گفت: نوک پیکان آسیب‌پذیری ویروس کرونا به پروژه‌های حمل و نقل ریلی برخورد کرد.

او ادامه داد: بسیاری از بخش‌های حمل و نقل یک کشور بر اثر شیوع ویروس کرنا آسیب دیدند که در این بخش پروژه‌های حمل و نقلی هم مستثنا نبودند و شاهد وارد خسارت‌های بسیار زیادی در این بخش شدیم.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: در سال ۹۸ شرکت‌های حمل و نقلی همکاری بسیار خوبی برای جا به جایی مسافران داشتند و تا بهمن ماه هم توانستیم رکود جا به جایی مسافران را بشکنیم.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: ورود ویروس کرونا باعث شد که بخش عمده‌ای از سفر‌های ریلی لغو (کنسل) شوند و شرکت‌های حمل و نقلی مجبور شدند که تمامی مبالغ را بلیت‌های مسافران را استرداد کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۹ هم سعی داشتیم آمار‌ها و رکورد جا به جایی مسافران را جابه جا کنیم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا به این هدف نرسیدیم، اما در کنار آن توانستیم اقدامات دیگری در این حوزه را توسعه دهیم.

رسولی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت راه آهن خود را آماده کرد یک موفقیت دیگر در این زمینه کسب کند؛ بنابراین ما در این ایام سعی کردیم تمامی شیوه نامه ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم به طوری که در این بخش مورد تقدیر اتحادیه بین المللی راه آهن و وزارت بهداشت قرار بگیریم.

او اضافه کرد: تسهیلاتی هم برای شرکت‌های حمل و نقل در نظر گرفته شده و هم اکنون پرداخت آن‌ها در مراحل بانکی قرار دارد و با توجه به آنکه شرکت‌های حمل ونقلی به دلیل کمبود مسافر درآمدهایشان کاهش یافته، بنابراین سعی کرده ایم با پرداخت این تسهیلات بخشی از این زیان را جبران کنیم.

رسولی یادآور شد: برای حفظ سلامت و جان مسافران در مبدا و مقصد ضدعفونی‌ها به صورت کامل انجام می‌شود.

شرکت راه آهن در ادامه به افزایش بهره وری در این زمینه اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین اقدامات بعد از ایمنی افزایش حمل بار است به‌طوری که ما ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی ایجاد کرده‌ایم که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از آن‌ها مربوط به خطوط ایستگاهی است.

رسولی توضیح داد: از این ۱۱ هزار کیلومتر در سال ۹۸ توانستیم ۴۸ میلیون تن بار جا به جا کنیم.

اتصال مراکز بار به شبکه ریلی در دستور کار راه آهن قرار گرفت
معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: هدف اصلی ما آن است که اتصال مراکز بار به شبکه ریلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

او ادامه داد: حدود ۵۷ پروژه در این بخش وجود دارد و طبق بررسی‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از این تقاضا‌ها ارزشمند است و بسیاری از صنایع و کارخانجات تمایل دارند به شبکه ریلی برای جا به جایی و حمل مسافر متصل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲۷ پروژه در این زمینه در دست اقدام داریم و این پروژه هم در دست بررسی است و در مجموع ۱۰۸ پروژه در این زمینه در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت راه آهن تصریح کرد: مجموع خطوط که برای این ۱۰۸ پروژه لازم است، ۸۲۴ کیلومتر است که در صورت احداث ظرفیت انتقال بار به ۱۱۸ میلیون تن بار به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شود.

رسولی تاکید کرد: در سال ۹۹، ۱۵ پروژه را هدف گذاری کردیم که هم اکنون در مرحله بهره‌برداری است که شامل ۲۲.۵ کیلومتر خطوط ریلی می‌شود و باعث افزایش ۳.۵ میلیون تن بار می‌شود.

رسولی توضیح داد: توسعه و اتصال شبکه‌های بار به خطوط ریلی همواره مورد توجه بودند ما سعی کرده ایم این اقدامات را با مدل‌های خاص و کاملا بومی در شرکت راه‌آهن انجام دهیم و خوشبختانه در مدت زمان کوتاه توانستیم به این اقدامات دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن ۱۰۶ رام قطار دارد و هم‌اکنون تعداد آن‌ها به ۱۴۴ رام قطار رسیده و این افزایش حدود ۶ درصد بوده و نقش موثری در جا به جایی و حمل کالا دارد، ما برنامه ریزی کرده ایم که قطار‌های باری برنامه‌ای را در آینده نزدیک به مرحله اجرایی برسانیم.

رسولی در ادامه به راه‌اندازی اورژانس ریلی هم اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات در دستور کار ما قرار گرفته و با توجه به آنکه شبکه ریلی کشور در این زمینه مهم است بنابراین راه‌اندازی اورژانس ریلی خیلی می‌تواند در جا به جایی و حمل بیماران بسیار موثر باشد.

او اظهار کرد: ما در این بخش سعی کرده ایم با شرکت‌های امداد و نجات تفاهم نامه منعقد کنیم و به زودی آمبولانس ریلی هم ساخته خواهد شد هم اکنون آمبولانس ریلی شیراز در همین راستا آماده بهره برداری است.

راه آهن اردبیل به زودی تکمیل می‌شود 
مدیر عامل شرکت راه‌آهن در ادامه به مکانیزم کردن فروش بلیت قطار‌های حومه‌ای هم اشاره کرد و افزود: مکانیزه کردن بلیت‌ها در حوزه سلامت و بهداشت و همچنین تسهیل در تردد و سوار شدن به قطار‌های حومه‌ای در دستور کار قرار گرفته و با همکاری شهرداری‌ها تهران سعی داریم بلیت‌های یکپارچه برای سفر‌های هوایی و درون شهری به امضا برسانیم.

رسولی در ادامه به تولید انواع لوکوموتیو باری و مسافری هم اشاره کرد و گفت: تولید ۷۷۸ دستگاه انواع لوکوموتیو‌ها و واگن باری و مسافری خودکششی با شرکت‌های حمل و نقل راه‌آهن در دستور کار خود قرار داده و تمامی این واگن‌ها در کارخانجات داخل کشور تولید می‌شود و این اقدامات در راستای حمایت از تولید داخل در حال نهادینه شدن است.

او توضیح داد: علاوه بر حمایت در حوزه تولید داخل این موضوع زمینه ساز افزایش اشتغال در این بخش‌ها می‌شود و ما تمام تلاش خود را کرده ایم که بسته‌های حمایتی را در این زمینه ساماندهی و طراحی کنیم.

رسولی یادآور شد: امیدواریم به زودی قطارهای ۵ ستاره را در مسیر‌های رشت به مشهد و اراک و مشهد ایجاد کنیم تا مسافران بتوانند به زودی بلیت‌های قطار‌های پنج ستاره‌ای را در این مسیر خریداری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به ارزیابی و شناسایی سرمایه‌های انسانی و استعداد‌های انسانی هم اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های راه آهن کشف و شناسایی این استعداد‌ها است که نقش موثری در ارتقاء کیفیت برنامه‌های راه آهن دارد.

او به پروژه مدیریت دارایی‌ها هم اشاره کرد و گفت: مولد کردن سرمایه‌ها اقدام ارزشمندی است که تلاش کرده ایم این اقدام را در دستور کار خود قرار دهیم.

رسولی با بیان اینکه ۱۲۶ مسئله از مسائل اصلی و آن را شناسایی کرده ایم، افزود: هم اکنون ۳۱ مسئله در اولویت قرار گرفته و ۲۲ کارگروه بهره وری و جهادی هم برای شناسایی این مسائل ایجاد کرده ایم.

مدیر عامل راه آهن در ادامه به افتتاح پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری رسید ۶۳ پروژه است که آن‌ها اثرگذاری بسیار موثری در ارتقای ایمنی افزایش حمل بار و مسافر دارند و و تمامی آن‌ها در راستای ماموریت‌های اصلی راه‌آهن بوده است.

این مقام مسئول گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۵۵۵ میلیارد تومان است که بخشی از آن‌ها افتتاح و بخشی دیگر از آن‌ها عملیات اجرایی شان آغاز می‌شود.

پالایشگاه اصفهان به شبکه ریلی متصل می شود
او تاکید کرد: اتصال پالایشگاه اصفهان به شبکه ریلی و همچنین نفت جی و شهرک‌های صنعتی که محصولات زیادی را دارند در دست اجرا است.

رسولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا کنون چه میزان تسهیلات جهت جبران خسارت به شرکت‌های حمل و نقل ریلی پرداخت شده است، گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان مجموعه تسهیلاتی است که برای شرکت‌های حمل و نقل در نظر گرفته شده و بین آن‌ها توزیع می‌شود، اما هنوز هیچ شرکتی حمل و نقلی تسهیلات کرونایی دریافت نکرده است و درگیر و دار مسائل بانکی این تسهیلات قرار دارد.

اصلی‌ترین برنامه راه‌آهن؛ ورود شرکت‌های حمل و نقلی به بازار سرمایه
او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر ورود شرکت‌های حمل و نقلی به بورس هم گفت: ما همواره از ورود شرکت حمل و نقل ریلی به بورس حمایت می‌کنیم، چرا که بر اساس شرایط امروز سهام آن‌ها عرضه خواهد شد و با وارد شدن آن‌ها تمامی مسائل مالی و اقدامات آن‌ها شفاف سازی خواهد شد؛ بنابراین اصلی‌ترین برنامه راه‌آهن آن است که شرکت‌های حمل و نقلی وارد بورس شود و با توجه به آن که هم اکنون بورس طی چند روز گذشته در گیرودار ریزش شاخص اهمیتی در این بخش ندارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29448

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.