• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افتخار به اجرای پروژه پیچیده راه آهن قزوین-رشت/ اجرای ادامه این پروژه تا آستارا انجام می شود

  • کد خبر : 15002
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
افتخار به اجرای پروژه پیچیده راه آهن قزوین-رشت/ اجرای ادامه این پروژه تا آستارا انجام می شود

0 (0) رئیس جمهور عنوان کرد: افتخار به اجرای پروژه پیچیده راه آهن قزوین-رشت/ اجرای ادامه این پروژه تا آستارا انجام می شود رشت- رئیس جمهور در مراسم افتتاح راه آهن قزوین رشت، با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه با توجه به پیچیدگی های خاص، باعث افتخار است، از ادامه این خط آهن تا […]

0
(0)

رئیس جمهور عنوان کرد:

افتخار به اجرای پروژه پیچیده راه آهن قزوین-رشت/ اجرای ادامه این پروژه تا آستارا انجام می شود

افتخار به اجرای پروژه پیچیده راه آهن قزوین-رشت/ ادامه تا آستارا

رشت- رئیس جمهور در مراسم افتتاح راه آهن قزوین رشت، با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه با توجه به پیچیدگی های خاص، باعث افتخار است، از ادامه این خط آهن تا آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسن روحانی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت با اشاره به اینکه اتصال گیلان به شبکه ریلی بسیار مهم است، اظهار کرد: ادامه این مسیر تا آذربایجان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای ایران، گیلان و همسایگان است که از نعمت اتصال راه آهن بهره مند میشویم، افزود: باید از کشورهای دوست آذربایجان، پاکستان و عراق تشکر و سپاسگزاری کنیم برای حضور در این جمع.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای من باعث افتخار و خوشحالی است که این پروژه مهم و با همه پیچیدگی‌ها از نظر احداث پل و تونل، توسط مهندسین عزیزمان طراحی و اجرایی شده است، گفت: باعث خوشحالی همه ما است که این راه آهن می‌تواند در منطقه مهم و استراتژیک باشد.

وی با بیان اینکه این راه آهن با امضای تفاهم نامه، از رشت به آستارا ادامه می‌یابد، گفت: امیدواریم در زمان کوتاهی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که انجام آن را بر عهده گرفته، شاهد اجرای این طرح بسیار مهم باشیم.

روحانی با بیان اینکه این خط آهن قابلیت‌های بسیاری در حوزه حمل و نقل داشته و عامل دستیابی به توانمندی‌های بسیار خواهد بود، گفت: در جلسه سه جانبه با پوتین و الهام علی اف درباره این راه آهن و ظرفیت بالای باری که به روسیه منتقل می‌شود، صحبت شد. این راه آهن برای منطقه اروپا و کشورهای غربی و جنوبی و حتی آفریقا اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این راه آهن علاوه بر رشد اقتصادی ایران و گیلان، دارای رهاورد محیط زیستی و حمل و نقل آسان است، تصریح کرد: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی، بعد از انجام همه تست‌ها، در نهایت مسیر رشت به تهران حدود ۴ ساعت با این قطار طی می‌شود که این موضوع برای گردشگران و مسافران و حمل و نقل بار بسیار مهم است.

وی در ادامه از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و همه کسانی که در توسعه ریلی در این دولت تلاش کردند تشکر کرد و افزود: ۴ هزار کیلومتر ریل در آغاز انقلاب به ۱۲ هزار کیلومتر، معادل رشد ۳ برابری رسیده و در دولت تدبیر نیز ۲۰ درصد راه آهن کشور افزایش یافته است. امیدواریم سال آینده شاهد اتصال خط بستان آباد به تبریز که یکی دیگر از افتخارات حوزه ریلی است، باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تقویت بنادر یکی دیگر از اولویت‌های این دولت به ویژه در حوزه حمل و نقل بار است، گفت: خوشبختانه قدرت بنادر ما در جابجایی بار به بیش از ۱۰ برابر رسیده است، ظرفیت ۱۹ میلیونی اول انقلاب به بیش از ۲۰۰ میلیون رسیده که تحول بزرگی است.

روحانی گفت: کار بزرگی که در چابهار انجام شده، تحولی که در بنادر شمال به وجود آمده، به ویژه بندر کاسپین، از مزایای اتصال راه آهن است.

وی با بیان اینکه به زودی شاهد اتصال راه آهن به بندر کاسپین هستیم، افزود: امیدواریم باتلاش همه مسئولان بتوانیم شاهد بهره برداری این مسیر تا سال ۹۹ بوده و در قدم‌های بعدی شاهد اتصال این مسیر ریلی به انزلی و سپس آستارا باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.