• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

افزایش بهره وری، اولویت اصلی راه آهن

  • کد خبر : 23019
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
افزایش بهره وری، اولویت اصلی راه آهن
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمان افزایش بهره وری را یکی از اولویت اصلی راه آهن برشمرد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز٬سعید رسولی ۲۳ آذرماه در حاشیه بازدید از چند پروژه ریلی در استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: برای بازدید از روند پیشرفت طرح های ریلی به استان کرمان سفر کرده ایم و در این راستا از ۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور بازدید کردیم.

وی ادامه داد: با اتصال فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی و تکمیل خط فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره فولاد زرند ایرانیان، امکان جذب پنج میلیون تن بار به شبکه ریلی فراهم خواهد شد.

رسولی یاد آور شد: برای افزایش بهره وری در حمل و نقل ریلی باید مراکز عمده بار به شبکه ریلی متصل شوند. در همین راستا در زمان طراحی کارخانه ها باید دسترسی به شبکه ریلی نیز مدنظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به کم اثر بودن فشار تحریم ها تاکید کرد: در خانواده بزرگ راه آهن معتقد هستیم امسال با صمیمیت و همدلی می توانیم به موفقیت های بزرگی دست یابیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: در هشت ماهه ابتدای سال جاری، ۴۳۲ واگن باری، مسافری، لکوموتیو و خود کشش به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته است. و نکته مهم این است که تمامی این ناوگان با توان داخلی ساخته شده اند.

وی افزود: همه واگن هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شده‌اند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور در دوران تحریم و فشار اقتصادی نشان داد که می توان ضمن تثبیت وضعیت موجود، توسعه یابد.

رسولی یادآور شد: ترمز قطار در داخل کشور تولید می شود و برای حمایت از تولید داخل، امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادیم تا ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده و براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شوند را ممنوع اعلام کرده ضمن آن که از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23019

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.