• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات ریلی از استان گلستان/پیمانکار پروژه راه آهن گرگان-مشهد مشخص شد

  • کد خبر : 32207
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۲
افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات ریلی از استان گلستان/پیمانکار پروژه راه آهن گرگان-مشهد مشخص شد
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: طی هفت ماه اخیر ۲۸۴ هزار تن صادرات ریلی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، محسن اعتماد ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه به حوزه راه آهن تاکید ویژه‌ای شده زیرا راه آهن یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه راه آهن قزاقستان – ترکمنستان – ایران ۶ سال قبل افتتاح شد، بیان داشت: این راه آهن یک ظرفیت فوق العاده برای توسعه اقتصاد کشور است اما به اهداف مورد نظر نرسیدیم و در این بخش نیاز به هم افزایی وجود دارد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه طی پنج ماه اخیر پروژه‌های راه آهن منطقه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان اجرا شد، خاطرنشان کرد: محوطه تخلیه و بارگیری، ساختمان مرزبانی و پلیس راه آهن، فضای محصور، زیرساخت ارتباطی فیبر نوری با ایستگاه اترک ترکمنستان و اتصال خط عریض از جمله بخش‌های این پروژه بوده است.

اعتماد در خصوص تکمیل زیرساخت‌های راه آهن اینچه برون گفت: این پروژه در صورت تکمیل برای سه هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد که البته فاز نخست آن به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شامل زیرسازی و روسازی خطوط ریلی، تعمیرات دیزل فنی و غیره است.

وی در خصوص راه آهن گرگان – مشهد یادآور شد: اتصال این راه آهن چندین بار به مرحله کلنگ زنی رسیده است، این پروژه در حوزه وزارت راه است و راه آهن وظیفه نگهداری و بهره برداری از آن را بر عهده دارد.

اعتماد خاطرنشان کرد: راه آهن گرگان – مشهد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا استان گلستان را به استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی متصل خواهد کرد.

وی یادآور شد: با برگزاری جلسات مختلف مشکلات راه آهن گرگان – مشهد را برطرف کردیم و مصوبه فنی آن اخذ و پیمانکار مشخص شده که قطعه اول آن از گرگان به سرخنکلاته است اجرا شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال راه آهن به دلیل شیوع کرونا بسته بود، گفت: صادرات و واردات از ماه پنجم از سر گرفته شد و طی هفت ماه اخیر ۲۸۴ هزار تن صادرات ریلی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

اعتماد افزود: امسال و با توجه به شیوع کرونا ۳۵۵ هزار نفر توسط حمل و نقل ریلی جا به جا شدند که نسبت به سال گذشته ۴۳۵ هزار نفر کمتر بوده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32207

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.