• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افزایش ۴.۴ درصدی جابه‌جایی بار و کالا در راه آهن شرق

  • کد خبر : 21675
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
افزایش ۴.۴ درصدی جابه‌جایی بار و کالا در راه آهن شرق
مدیرکل راه‌آهن شرق کشور گفت: میزان جابه‌جایی بار توسط شبکه حمل و نقل ریلی شرق کشور در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از مهر، رضا شرقی در نشست تخصصی راه‌آهن که با حضور اصحاب رسانه برگزارشد، اظهارکرد: اینکه بتوان با استفاده از شبکه ریلی بار را در ساعت مشخص به مقصد رساند برای بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل راه‌آهن شرق کشور با اشاره به اینکه راه‌آهن شرق کشور در حال حاضر جزو پنج راه‌آهن برتر کشور است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ منطقه راه‌آهن در کشور داریم که بسیاری از نقاط کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

شرقی با اشاره به اینکه راه‌آهن شرق از استان‌های یزد، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی گذر می‌کند، ادامه‌داد:۳۶۰ کیلومتر از راه‌آهن شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی(شهرستان طبس) است.

وی بیان‌کرد: هر چند از شبکه ریلی هم برای حمل و نقل بار و هم مسافر استفاده می‌شود، ولی در خراسان‌جنوبی بیشتر استفاده برای جابه جایی بار و کالا است که این مهم نیز در رونق اقتصادی و صادرات نقش بسیار ارزنده‌ای دارد.

مدیرکل راه آهن شرق کشور گفت: در بخش مسافری نیز راه‌آهن شرق کشور اقدامات بسیار خوبی داشته است و هم استانی‌های خراسان‌جنوبی از شهرستان طبس می‌توانند با قطار به مشهد، تهران، خاف، بندرعباس، کرمان، یزد و شیراز سفر کنند.

شرقی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن شرق کشور زمینه اشتغال‌زایی زیادی را از ابتدا به وجود آورده، اظهارکرد: در این پروژه متخصصین زیادی نیز مشغول به کار هستند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی ما با اتصال به راه‌آهن غرب می‌توانیم به عراق هم صادرات کنیم، بیان‌کرد: در سال گذشته ۶.۲ میلیون تن بار داخلی و هشت میلیون تن بار  با احتساب کالای ترانزیت توسط شبکه حمل و نقل ریلی شرق کشور حمل شده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق کشورگفت: میزان جابه‌جایی بار توسط شبکه حمل و نقل ریلی شرق کشور در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته است که این مسئله از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است.

شرقی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۵۰ هزار مسافر توسط شبکه حمل و نقل راه‌آهن شرق جا به‌جا شده‌اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.