• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر در مسیر مشهد_ سرخس در سال 96

  • کد خبر : 4696
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۱۰
افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر در مسیر مشهد_ سرخس در سال 96

0 (0) افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر در مسیر ریلی مشهد_ سرخس در سال 96 به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیر کل راه آهن خراسان از افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر در مسیر ریلی مشهد_ سرخس در سال 96 خبر داد. مهندس ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته 112 […]

0
(0)

افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر در مسیر ریلی مشهد_ سرخس در سال 96

به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیر کل راه آهن خراسان از افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر در مسیر ریلی مشهد_ سرخس در سال 96 خبر داد.
مهندس ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته 112 هزار و 850 مسافر و زائر امام هشتم(ع) در مسیر ریلی مشهد_ سرخس توسط یک هزار و 460 رام قطار تردد نموده اند که نسبت به سال 95 شاهد رشد 20 درصدی بوده ایم.
وی همچنین اظهار داشت: طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه داشته و تعداد مسافرين ورودي و خروجي قطارهای نوروزی و زائرین امام هشتم(ع) در این ايام در مسیر مذکور
5 هزار و 813 نفر بوده که شاهد رشد 6 درصدی جابجایی مسافر در ایام پیک نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
مهندس ضیایی مهر با تاکید بر اینکه طرح قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با اولویت شهرهای پرجمعیت مانند تهران و مشهد می باشد، گفت: این طرح در راستای کمک به رفع معضلات و مشکلات حمل ونقل کلان‌شهرهای بزرگ، تسهیل تردد مردم در شهرستان‌های اطراف مشهد به این کلان‌شهر و استفاده این شهرستان‌ها از امکانات شهرهای بزرگ برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر قطار حومه‌ای موجود در مسیر مشهد- سرخس به صورت 2 بار رفت و برگشت در طول شبانه روز در حال ارائه خدمات سفر ریلی به مردم است و ساعات رفت و برگشت این قطارها با نظر مردم و هماهنگی با فرمانداری شهرستان‌ها تعیین می‌شود، همچنین واگن‌های این قطارها از نوع واگن‌های لوکس دو طبقه است که دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیار مناسبی نیز هستند و جزء جوانترین ناوگان‌های مسافربری در کشور محسوب می‌شوند.
گفتنی است: قطارهاي حومه اي از سرويس هاي حمل و نقل ريلي مسافري هستند، كه در درجه اول بين مراكز شهرها مورد استفاده قرار مي گيرند. اين قطارها، قطارهايي هستند كه در شعاع ۱۰۰ كيلومتري يك كلان‌شهر و براي دسترسي ساكنين شهرهاي اقماري به اين كلان‌شهر مورد استفاده قرار مي‌گيرند. غالب مسافرين قطارهاي حومه‌اي با هدف رفتن به سر كار و برگشت به خانه اين قطار را مورد استفاده قرار مي‌دهند. حركت به موقع در سفر به سمت كلان‌شهر، سرعت بالا، حداقل توقف در ايستگاه بين‌راهي از ويژگي‌هاي اين قطار در وضعيت ايده‌آل است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.