• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افغانستان برای افتتاح راه آهن خواف-هرات آماده می شود

  • کد خبر : 31075
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
افغانستان برای افتتاح راه آهن خواف-هرات آماده می شود
استاندار هرات افغانستان امروز چهارشنبه با حضور در شهرستان "غوریان" به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته جهت افتتاح راه آهن خواف-هرات، این مسیر ریلی را گامی مهم برای توسعه تجارت دو کشور و اتصال کشورهای منطقه خواند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، وحید قتالی گفت تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان پس از سالها به ثمر نشسته و اکنون دو کشور از طریق مسیر ریلی به هم وصل می شوند که نه تنها گامی برای توسعه تجارت دو کشور است بلکه در راستای وصل منطقه نیز مهم شمرده می شود.

محمدرضا بهرامی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل در توئیتی نوشته است که آغاز بکار راه آهن خواف- هرات به مفهوم دسترسی ریلی افغانستان به آبهای آزاد از طریق ایران است که در حوزه تجارت و ترانزیت می تواند شروع یک تحول ژئواکونومیک در مسیر تحقق اتصالات منطقه ای در این حوزه باشد.

رسانه های افغانستان نیز امروز چهارشنبه خبر از افتتاح رسمی این پروژه در روز پنجشنبه ۲۰ آذر داده و آن را گامی بسوی پیشرفت افغانستان عنوان کرده اند.

«بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز شب گذشته در گفت وگو با تلویزیون ملی افغانستان راه آهن خواف- هرات را گامی مهم در راستای وصل شدن افغانستان به آبهای آزاد و اتحادیه اروپا دانست و گفت امیدوار است در سالهای آینده ایران بتواند این مسیر را تا عمق خاک این کشور ادامه دهد تا در آینده این مسیر با ازبکستان در شمال افغانستان نیز وصل شود.

به گزارش ایرنا، ساخت این راه آهن در چهار قطعه و در مجموع طول ۱۹۳ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

این مسیر ریلی شهر هرات واقع در غرب افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل کرده و با تکمیل و بهره‌برداری آن پیش‌بینی می‌شود سالانه دو میلیون تن کالا و ۲۰۰ هزار مسافر توسط آن جابجا شود.

امور عمران، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی پیشتر اعلام کرده بود که دو قطعه از مسیر خط آهن خواف – هرات به طول ۷۷ کیلومتر از خواف تا مرز افغانستان در خاک ایران قرار دارد که از مدت ها پیش آماده بهره‌برداری شده است.

دو قطعه دیگر از مجموع طرح راه‌آهن خواف – هرات به طول ۱۱۶ کیلومتر در خاک کشور افغانستان قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31075

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.