• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

الزام به جهش در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۱  

  • کد خبر : 33033
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
الزام به جهش در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۱   
با حضور دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نشست شورای مدیران راه‌آهن سراسر کشور در روز شنبه ۲۸ اسفند در ساختمان شهدای راه‌آهن تهران برگزار شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی در این نشست که با حضور معاونان و مدیران ستادی به طور حضوری و مدیران مناطق به صورت ویدئو کنفرانس برپا شده بود، بر ضرورت رشد و توسعه راه‌آهن در همه ابعاد در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

دکتر صالحی یادآور شد: زمانی که مسئولیت راه‌آهن را در مهر ماه سال جاری بر عهده گرفتم، تعداد لکوموتیوهای قابل استفاده با شیبی منفی در حال کاهش بود، اما نه تنها شیب منفی را متوقف کردیم بلکه روند رو به رشد نیز آغاز شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال جدید احتمال کاهش کرونا وجود دارد، بنابراین ممکن است که شاهد افزایش انفجاری تقاضای مسافر باشیم و به همین جهت باید آمادگی لازم در همه ابعاد از جمله افزایش لکوموتیو و واگن و دیگر شرایط رفاهی بوجود آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم افزایش حداکثری جذب بار ریل پسند عنوان کرد: باید تمامی تلاش خود را برای جذب بارهای جدید از جمله محصولات پتروشیمی به کار ببندیم و این موضوع وظیفه همگانی ما است.

دکتر صالحی اظهار کرد: اکنون رییس جمهور محترم، معاون اول محترم رییس جمهور و به ویژه مهندس قاسمی، وزیر محترم راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید دارند و ما نیز باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم تا گام به گام موانع موجود برطرف شوند.

وی با یادآوری از غفلت چند ساله در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور افزود: با فعال سازی و تکمیل کریدورهای ریلی در داخل ایران می‌توان بار های ترانزیتی را در کوتاه‌ترین، سریع‌ترین، کم هزینه‌ترین و ایمن‌ترین مسیر جا به جا کرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بندر خشک آپرین، تحولی بزرگ بوجود خواهد آمد، تاکید کرد: انتظار داریم که در سال جدید این مرکز لجستیک را افتتاح کنیم و تبدیل به هاب داخلی و بین‌المللی بار کشور شود.

دکتر صالحی در ادامه با اشاره به استقبال کم‌نظیر مسافران از فروش بلیط قطارهای نوروزی، افزود: خوشبختانه در حوزه ریلی افزایش قیمت بلیت و بازار سیاه وجود ندارد و باید همچنان مراقب بود تا افزایش نرخی طی این ایام بوجود نیاید.

وی تصریح کرد: با هرگونه افزایش نرخ بلیت به شدت برخورد خواهیم نمود و مجازات پشیمان کننده‌ای در انتظار کسانی که به افزایش قیمت بلیت مبادرت ورزند یا بازار سیاه بوجود آوردند، خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طی ایام نوروز، مجموعه مدیران راه‌آهن در حالت آماده باش به سر می‌برند و هدف نهایی همه این تلاش‌ها، رفاه و آسایش بیشتر مردم کشورمان است.

دکتر صالحی همچنین از پرداخت حقوق و مزایای پرسنل راه‌آهن از جمله کارکنان و کارگران شرکت تراورس خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون صورت وضعیت تایید شده پیمانکاران راه‌آهن نیز پرداخت شده است و این موضوع باعث خشنودی تمامی خانواده بزرگ راه آهن شده است.

وی در پایان عنوان کرد: از تمامی مدیران اعم از ستادی و مناطق درخواست دارم تا برنامه عملکرد خود را برای سال ۱۴۰۱ تا هفته دوم فروردین آماده ارائه کنند و تمامی برنامه‌ها باید به صورتی باشند که جهشی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور در سال جدید ایجاد شود.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: ما امروز در برابر کشور و همه مردم مسئول هستیم و همگی باید برای اعتلای نظام و کشورمان تمامی تلاش خود را در سال جدید به کار بندیم و انتظار داریم به لطف الهی رکورد حمل بار و مسافر را در کشور را جابجا کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست، معاونان و برخی مدیران راه‌آهن گزارشی از عملکرد خود را ارایه کردند و دکتر صالحی در خصوص گزارش‌های ارایه شده، نکات سازنده خود را مطرح ساختند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33033

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.