• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

الزام های بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت تا ۲ ماه آینده

  • کد خبر : 12570
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
الزام های بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت تا ۲ ماه آینده

0 (0) معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن گفت: الزام های بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت تا ۲ ماه آینده تکمیل و این مسیر به شبکه ریلی کشور افزوده می شود. ?«مازیار یزدانی» روز شنبه افزود: برای بهره برداری از این مسیر قرار است بهمن ماه امسال نخستین قطار مسافری از […]

0
(0)

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن گفت:
الزام های بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت تا ۲ ماه آینده تکمیل و این مسیر به شبکه ریلی کشور افزوده می شود.
?«مازیار یزدانی» روز شنبه افزود: برای بهره برداری از این مسیر قرار است بهمن ماه امسال نخستین قطار مسافری از رشت عازم مشهد مقدس شود که زمان دقیق آن در آینده اطلاع رسانی می شود.
?معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن یادآور شد: این مسیر ریلی اهمیت اقتصادی بالایی برای اتصال خط آهن ایران به منطقه قفقاز دارد و انتظار می رود با این بهره برداری، شاهد توسعه ترانزیت کالا در این مسیر از کشورهای آسیای میانه و روسیه در کریدور شمال – جنوب به طرف خلیج فارس باشیم.
یزدانی بیان کرد: با ساخت خط آهن رشت – آستارا تمام بارهای جاده ای به خطوط ریلی منتقل خواهد شد که امنیت و آسایش بیشتری را برای تردد مردم در مسیرهای جاده ای فراهم می آورد.
?خط آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۵ کیلومتر روز اول آذرماه امسال با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حرکت یک قطار مسافری از تهران تا رشت به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.
?پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل با اشاره به اهمیت خط آهن قزوین – رشت در مسیر کریدور شمال – جنوب گفته بود: افتتاح این مسیر ریلی تا ۳۰ درصد هزینه حمل بار را در این مسیر بین المللی بین آسیا تا اروپا کاهش می دهد.
?خیرالله خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش روز خط آهن قزوین – رشت را بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
?خط آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد؛ ۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.
?احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت بالایی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
?پل شاهرود به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل ۱۴ میلیارد تومان توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزوین – رشت احداث شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.