• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

امکان ترخیص روزانه قطار باری در بارانداز آستارا فراهم شد

  • کد خبر : 3818
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
امکان ترخیص روزانه قطار باری در بارانداز آستارا فراهم شد

0 (0) رسول امیدی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این در هر 2 روز، امکان تخلیه و ترخیص سه واگن قطار باری در بارانداز آستارا فراهم بود و از این پس با ورود هر قطار، 2 نفر از عوامل اداره کل گمرک به ترخیص قطعی بار آن اقدام خواهند کرد. […]

0
(0)

رسول امیدی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این در هر 2 روز، امکان تخلیه و ترخیص سه واگن قطار باری در بارانداز آستارا فراهم بود و از این پس با ورود هر قطار، 2 نفر از عوامل اداره کل گمرک به ترخیص قطعی بار آن اقدام خواهند کرد.
وی اظهار کرد: باید تا افتتاح رسمی بارانداز در فروردین 97، زیرساخت های ارتباطی آن فراهم شود و با اتصال بارانداز راه آهن آستارا به سامانه جامع گمرکی، کالاهای وارداتی با سرعت زیاد و هزینه کم ترخیص خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و امسال با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت – قزوین، کریدور ریلی شمال – جنوب ایران فعال خواهد شد.
مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد: فعالیت این گمرک با همکاری گمرک جمهوری آذربایجان به علت افزایش تردد در آستانه عید نوروز، از 10 به 12 ساعت افزایش یافته است و وزرای اقتصاد ایران و جمهوری آذربایجان بر شبانه روزی شدن گمرک آستارای دو کشور تاکید دارند و گمرک آستارای ایران این آمادگی را دارد .
سابقه گمرک آستارا به دوران فتحعلی شاه باز می گردد. اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی فعالیت می کند.
امسال تا پایان دی ماه، 290 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 152 میلیون دلار از طریق این گمرک از کشور صادر و 212 هزار تن کالا به ارزش 78 میلیون دلار وارد کشور شد و در این مدت در حوزه حمل و نقل خارجی 306 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 207 میلیون دلار عبور داده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.