• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

امکان تست ادوات ریل راه‌آهن در کشور فراهم شد.

  • کد خبر : 18168
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
امکان تست ادوات ریل راه‌آهن در کشور فراهم شد.
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با طراحی و ساخت "تجهیزات آزمایشگاه ادوات ریل راه آهن" موفق به انجام تست‌های ادوات ریلی در داخل کشور شدند.
0
(0)

با همت محققان جوان ایرانی،

امکان تست ادوات ریل راه‌آهن در کشور فراهم شد

محققان دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با طراحی و ساخت “تجهیزات آزمایشگاه ادوات ریل راه آهن” موفق به انجام تست‌های ادوات ریلی در داخل کشور شدند. تا پیش از این، تست روسازی ادوات ریلی در کشور آلمان انجام می‌شد.

دکتر سیامک ایپکچی عضو هیات علمی دانشکده عمران و محیط زیست بعنوان مدیر پروژه تستهای ادوات ریل راه آهن با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه رفتار ادوات روسازی ریلی که پیشتر با ظرفیت ۳۰ تن در دستور کار آزمایشگاه سازه این دانشکده قرار گرفته بود، گفت: “آزمایش‌های مرتبط با ادوات روسازی خطوط ریلی تا قبل از این با هزینه‌های چند هزار یورویی در آزمایشگاهی در شهر مونیخ آلمان اجرایی می‌شد که با راه اندازی “آزمایشگاه تست روسازی ادوات ریلی” در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این تست‌ها برای اولین بار در داخل کشور اجرایی می‌شود.”

وی با تاکید بر اینکه؛ جهت اطمینان از دارا بودن ظرفیت لازم و عملکرد صحیح ادوات، تست آنها بسیار حائز اهمیت است، گفت: “با تلاش محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همکاری بخش خصوصی و دولتی در صنعت راه آهن کشور موفق به بومی سازی این آزمایشگاه در داخل کشور شدیم و توانستیم امکان انجام تست‌های مرتبط با این ادوات را در کشور فراهم کنیم. با راه اندازی این آزمایشگاه، کلیه تست‌های ادوات روسازی ریل راه آهن در آزمایشگاه سازه دانشگاه اجرایی می‌شود.”

ایپکچی افزود: این دسته از آزمایش‌ها مطابق استاندارد BS EN 13146 شامل ۹ آزمایش می‌شود که تست‌های خستگی، مقاومت محوری، پیچشی، ضربه و شرایط محیطی سخت از جمله‌ آن است. همچنین با تاکید بر اینکه نتایج به دست آمده از این تست‌ها می تواند بعنوان مرجعی برای صحت عملکرد ادوات روسازی ریلی در کشور محسوب شود اظهار کرد: بر این اساس مجموعه‌های صنعتی می‌توانند با اطمینان زیاد به این آزمایش‌ها اتکا کنند.

دکتر ایپکچی یادآور شد که برخی از تجهیزات این آزمایشگاه ازجمله دستگاه “تست شرایط محیطی سخت” و “تست مقاومت الکتریکی ریلی” از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.