• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

امکان مشاهده مسیرهای گردشگری ریلی ایران در سایت‌های جهانی

  • کد خبر : 29211
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
امکان مشاهده مسیرهای گردشگری ریلی ایران در سایت‌های جهانی
معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به توسعه قطارهای گردشگری گفت: مسیرهای گردشگری ریلی ایران در همه دنیا برای متقاضیان قابل مشاهده است و در سایت‌های جهانی ثبت شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، میرحسن موسوی امروز در مراسم بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مرکز جهادی راه‌آهن و دیدار با مدیرعامل و معاونان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در بحث حمل و نقل ریلی مسافری دو هدف در دستورکار داریم که یکی افزایش کیفیت و دیگری افزایش کمیّت خدمات در بخش مسافری است. 

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ برنامه‌ریزی کردیم با وجود خارج‌سازی ۷۰۰ دستگاه واگن فرسوده، ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را جابجا کنیم و رشد ۷٫۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته باشیم، اما در ایام پیک سفر اسفند ۹۸ بود با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و به این هدف نرسیدیم، اما با این حال، ۱٫۴ درصد رشد در جابجایی مسافر نسبت به سال ۹۷ محقق شد. 

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ ما دیگر واگن بدون تهویه قابل سیر در شبکه راه‌آهن نداریم.

وی اضافه کرد: توجه به حقوق شهروندی را در دستورکار قرار دادیم، سامانه صدای مسافر را راه‌اندازی کردیم، کارشناسان ۲۴ ساعته پاسخگو هستند و اگر مسافری از داخل قطار مشکلی را اطلاع دهد، کارشناسان باید همان لحظه مشکل را دنبال و پیگیری کنند. 

موسوی گفت: دستورالعمل جبران کسر خدمات داریم و اگر قطار با تأخیر به مقصد برسد، بسته به میزان تأخیر ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بهای بلیت خسارت مسافر پرداخت می‌شود. 

وی ادامه داد: اگ ر در داخل قطار تلویزیون یا سیستم صوتی یا تهویه دچار مشکل شود و هر اشکالی پیش آید، از قیمت بلیت قطار درصدی کسر و به مسافر برگردانده می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: قبل از پیک نوروز ۹۹ در طول یک ماه همه قطارهای مسافری بازدید و پایش شد. 

موسوی افزود: رتبه‌بندی قطارهای مسافری در قالب ۳، ۴ و ۵ ستاره انجام شد و مردم هنگام ورودب ه سایت متوجه سهتند که چه خدماتی باید از قطارها دریافت کنند. 

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: ارتقای ایمنی داخل کوپه‌ها و سالن‌های قطار دردستورکار قرار گرفت. واگن‌ها همه مجهز به کپسول آتش‌نشانی و چکش ایمنی هستند. 

وی گفت: راه‌آهن ایران TOP RAIL اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا عضو است. 

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: مسیرهای گردشگری ریلی ایران در همه دنیا قابل مشاهده است و در سایت‌های جهانی ثبت شده است. 

موسوی گفت: در ارتقای کمی ساختمان‌ها و ایستگاه‌ها، احداث و بازسازی و توسعه و تجهیز ۵۰ سالن انتظار ایستگاه انجام شد.

وی بیان کرد: ۴۴ دستگاه آسانسور و ۱۵ شیب‌راه در ایستگاه‌های راه‌آهن نصب شد. 

معاون مسافری راه‌آهن افزود: در دوماه اغلب ایستگاه‌های راه‌آهن برای خدمات‌دهی به افراد توانخواه تجهیز شد و در ۵۰ ایستگاه راه‌آهن که ۹۵ درصد مسافران ما تردد دارند، پارکینگ اختصاصی افراد توانخواه، ویلچر، رمپ‌های سوار و پیاده شدن و دیگر تجهیزات ایجاد شد. 

موسوی ادامه داد: در سامانه خرید بلیت هم اگر مسافر اعلام کند که توانخواه است، این اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. رئیس قطار بداند چه ساعتی و در کدام کوپه مسافر توانخواه دارند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29211

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.