• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

انتقال سهام واگن پارس اراک از سازمان گسترش به مپنا

  • کد خبر : 30362
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
انتقال سهام واگن پارس اراک از سازمان گسترش به مپنا
مدیرعامل شرکت واگن پارس در نشست رفع موانع تولیدات استان مرکزی گفت: بعد از گذشت سه سال و هفت ماه سند انتقال این شرکت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع به مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) امضا شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فلزات آنلاین ، محمدرضا مختاری روز چهارشنبه در نشست رفع موانع تولید استان مرکزی اظهار داشت: معضل شرکت که نداشتن سهامدار بود حل شده اما با این انتقال همه مشکلات رفع نخواهد شد.

وی افزود: با حضور سهامدار جدید و آورده مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی، مشکلات بانکی، بیمه و تامین اجتماعی واگن پارس حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس بیان کرد: این شرکت مادر تخصصی با وجود همه محدودیت‌ها در سال جهش تولید، موفق به عرضه ۵۰۰ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور شد.

مختاری تصریح کرد: ۸۰ درصد محصولات ریلی کشور در واگن پارس تولید می‌شود و این نشان‌دهنده جایگاه برتر این مجموعه صنعتی در صنعت ریلی است.

وی ادامه داد: اکنون واگن پارس اراک برای تولید محصول با کمبود مواد اولیه مواجه است و سهمیه اختصاصی واگن پارس به اندازه نیاز برای تولید مطلوب نیست.

مدیرعامل شرکت واگن پارس عنوان کرد: اگر دولت به صورت جد در صنعت ریلی کشور وارد نشود، مشکلات افزایش می‌یابد و این صنعت جان نمی‌گیرد.

مختاری اضافه کرد: در حالی که کشور ظرفیت تولید واگن را دارد در سال‌های اخیر تصمیم به ورود واگن خارجی و حتی دست دوم گرفته شد.

وی ابراز کرد: اکنون ۳۰۰ واگن در شرکت تولید شده است که ۲۱۰ عدد تحویل مشتری شده اما ۹ واگن مسافربری شرکت رجا همچنان در شرکت باقی مانده و این شرکت بهره‌بردار به دلیل نداشتن توان مالی امکان تحویل سفارش خود را ندارد.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل‌ونقل ریلی ایران است.

بر اساس گزارشی از ایرنا، تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30362

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.