• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

انجام تعمیرات واگن های مسافری در کمتر از ۲۴ ساعت

  • کد خبر : 12312
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
انجام تعمیرات واگن های مسافری در کمتر از ۲۴ ساعت

0 (0) مدیرکل راه آهن خراسان؛ انجام تعمیرات واگن های مسافری در کمتر از ۲۴ ساعت بازسازی یک هزار و ۳۰۹ مجموعه چرخ و محور واگن های مسافری در ۷ ماهه سال جاری در اداره کل راه آهن خراسان انجام شده است. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه آهن خراسان […]

0
(0)

مدیرکل راه آهن خراسان؛
انجام تعمیرات واگن های مسافری در کمتر از ۲۴ ساعت

بازسازی یک هزار و ۳۰۹ مجموعه چرخ و محور واگن های مسافری در ۷ ماهه سال جاری در اداره کل راه آهن خراسان انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با فراهم آوردن کلیه امکانات و تجهیزات و جذب تعدادی نیروی متخصص در مرکز تعمیرات واگن های مسافری ایستگاه راه آهن مشهد توسط بخش خصوصی، بازسازی یک هزار و ۳۰۹ مجموعه چرخ و محور واگنهای مسافری در ۷ ماهه سال جاری در راه آهن خراسان انجام شده است.
محمدهادی ضیایی مهر افزود: با توجه به اینکه ایستگاه راه آهن مشهد یکی از مهمترین ایستگاههای مسافری کشور است و در طول سال، سیر حدود نیمی از حجم قطارهای مسافری راه آهن از ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور به این ایستگاه صورت می گیرد، این اداره کل با رویکرد تکمیل امکانات تعمیراتی و نیز تمرکززدایی و کاهش حجم تعمیرات کارخانجات راه آهن تهران و بالا بردن کیفیت تعمیرات و ایمنی، در اوایل سال ۱۳۹۶ با کمک بخش خصوصی اقدام به راه اندازی و بهره برداری از پروژه تعمیرات و بازسازی چرخ و محور واگنهای مسافری کرد.
وی با اشاره به مزایای راه اندازی تعمیرات و بازسازی چرخ و محور واگنهای مسافری ادامه داد: افزایش سرعت در انجام تعمیرات ، عدم توقف و تاخیر واگن های مسافری به دلیل نبودن چرخ و محور، عدم نیاز به سرمایه در گردش شرکتهای مالک بابت خرید و تنخواه چرخ و محور، بازگشت سریع تر واگنهای منتظر چرخ و محور به چرخه سیر و صرفه جویی انرژی و سوخت کامیون به میزان ۲۲۰ هزار کیلومتر جهت ۱۱۰ سیر رفت و برگشت، از مزایای بهره برداری از این واحد مهم در ایستگاه راه آهن مشهد است.
وی خاطرنشان کرد: بالا رفتن ایمنی، کاهش خطرات جاده ای توسط کامیون و تریلی به هنگام حمل محور و جلوگیری از هدر رفت سرمایه مالی و انسانی از دیگر مزایای راه اندازی این واحد است که ۲.۶ میلیارد ریال هزینه حمل محور توسط کامیون برای شرکتهای مالک صرفه جویی شد.
ضیایی مهر یادآور شد: پیش از این جهت انتقال چرخ و محور به تهران و انجام تعمیرات، واگن مسافری به مدت دو هفته متوقف می شد درحالیکه اکنون انجام تعمیرات در این مجموعه در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می گیرد.
گفتنی است روزانه ۷ مجموعه چرخ و محور در این مرکز تحت تعمیر قرار گرفته است که با تجهیز خدمات جانبی، این مقدار قابل افزایش است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.