• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اهمیت ایمنی در حمل‌ و نقل ریلی/ ضرورت سخت‌گیری در نظارت‌ها

  • کد خبر : 11919
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
اهمیت ایمنی در حمل‌ و نقل ریلی/ ضرورت سخت‌گیری در نظارت‌ها

0 (0) قائم‌مقام راه‌آهن در جلسه ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی تأکید کرد: اهمیت ایمنی در حمل‌ و نقل ریلی/ ضرورت سخت‌گیری در نظارت‌ها ایمنی در حمل‌ونقل ریلی اهمیت ویژه‌ای دارد و هیچ بهانه و قصوری دراین‌باره پذیرفتنی نیست. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران […]

0
(0)

قائم‌مقام راه‌آهن در جلسه ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی تأکید کرد:

اهمیت ایمنی در حمل‌ و نقل ریلی/ ضرورت سخت‌گیری در نظارت‌ها

ایمنی در حمل‌ونقل ریلی اهمیت ویژه‌ای دارد و هیچ بهانه و قصوری دراین‌باره پذیرفتنی نیست.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی که با حضور اعضای کارگروه این ستاد و با محوریت نقش نیروی انسانی در کاهش حوادث و ارتقای ایمنی برگزار شد، گفت: سخت‌گیری در نظارت‌ها ضروری است و در هر شرایطی حفظ ایمنی و جان مسافران در اولویت اول راه‌آهن قرار دارد.

مکانیزه کردن فرایندهای نظارتی

از سوی دیگر قائم‌مقام راه‌آهن با تأکید بر مکانیزه کردن فرایندهای نظارتی و استفاده از تجهیزات مکانیزه اندازگیری سر محور، پروفیل، چرخ و …. اضافه کرد: باید از توانمندی شرکت‌های مختلف داخلی در این زمینه بهره برد.
قائم‌مقام راه‌آهن گفت: باید در زمینه بازدید قطارها از سوی روسای قطار کلاس‌های آموزشی بیشتری برگزار شود.

تأکید بر مشارکت بخش خصوصی
عاشوری همچنین بر مشارکت نمایندگان بخش خصوصی و ذی‌نفعان خدمات ریلی در جلسات مربوط به ایمنی تأکید کرد و یادآور شد: این امر موجب افزایش آگاهی مدیران راه‌آهن از خواسته‌ها، نیازها و شکایت‌های این بخش می‌شود.
وی نقش نیروی انسانی در بروز حوادث را بسیار موثر خواند و گفت: ضروری است تا معاونت بهره برداری و ناوگان، کارگروهی از عوامل مرتبط به این امر را تشکیل و با بررسی و تحلیل شرایط، ضمن ارائه پیشنهادات، اقدامات کوتاه‌ و بلندمدت خود را ارائه دهند.

معرفی آموزگاران روسای قطار
در این جلسه سیاست‌ها و برنامه‌های ارتقا ایمنی راه‌آهن، گزارش‌های تحلیلی گروه‌های مختلف ستادی در خصوص نقش عامل انسانی در بروز حوادث، بررسی و راهکارهای مؤثر ارائه شد.
همچنین برنامه‌های معاونت مسافری در حوزه ایمنی و اقداماتی که از سوی این معاونت در راستای مصوبات جلسه پیشین ستاد ارتقای ایمنی و مدیریت بحران صورت گرفته بود، عنوان شد.
ازجمله این اقدامات انتخاب آموزگاران رئیس قطار و معرفی آن‌ها برای نظارت بر عملکرد روسای قطارهای مسافری و عمل به مقررات سیر و حرکت بود.
از سوی دیگر در این جلسه نقش عوامل انسانی در سیستم مدیریت ایمنی بررسی و خسرو رشیدی مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه با ارائه گزارشی دراین‌باره، مزایای یکپارچه‌سازی سیستماتیک عوامل انسانی در مدیریت ایمنی را تشریح کرد.

تشریح نحوه همکاری راه‌آهن با اورژانس کشور
در ادامه میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن نیز اقدامات این معاونت در زمینه تفاهم‌نامه با اورژانس کشور را تشریح کرد و گفت: اورژانس راه‌آهن علاوه بر مسافرین ریلی به مسافران جاده‌ها و بین‌راهی نیز خدمات ارائه خواهد کرد.
وی افزود: راه‌اندازی آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های ناوگانی نیز با نگاه خدمت‌رسانی به مردم در زمان بحران در نظر گرفته شده که تجهیز آن‌ها به عهده اورژانس کشور است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.