• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اولین گردهمایی شوراهای اسلامی ، دهیاران ،کشاورزان و دامداران با اداره کل راه آهن قم برگزار شد

  • کد خبر : 299
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

0 (0)   در راستای فرهنگ سازی حاشیه نشینان خطوط ریلی و با هدف ارتقاء ایمنی: اولین گردهمایی شوراهای اسلامی ، دهیاران ،کشاورزان و دامداران با اداره کل راه آهن قم برگزار شد بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم روز پنج شنبه 30/6/96 ، اولین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی ، دهیاران […]

0
(0)

 

در راستای فرهنگ سازی حاشیه نشینان خطوط ریلی و با هدف ارتقاء ایمنی:
اولین گردهمایی شوراهای اسلامی ، دهیاران ،کشاورزان و دامداران با اداره کل راه آهن قم برگزار شد
بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم روز پنج شنبه 30/6/96 ، اولین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی ، دهیاران ، دامداران و کشاورزان بخش مرکزی قم با اداره کل راه آهن قم با موضوع آشنایی هرچه بیشتر با قوانین،مقررات و خطرات احتمالی ناشی از حوادث ریلی در تالارمعصومیه فرمانداری استان قم برگزار شد.
دراین همایش ابتدا دکتر علیرضا خزایی بخشدار بخش مرکزی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدا.. الحسین علیه سلام با اشاره به برخی از وظایف شورای اسلامی افزود:شورای های اسلامی وظیفه دارند که تمام دستور العمل های مربوطه را مطالعه کنند و با شرح وظایف خود آشنا شوند.تا در خدمت رسانی و آگاهی رسانی به مردم مثمر ثمر واقع شوند.
وی هدف از این جلسه را فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی حاشیه نشنیان خطوط راه آهن ونوع رفتار با راه آهن بیان کرد و تشریح کرد:شما باید به عنوان نمایندگان مردم با مردم ارتباط برقرار کرده و موارد مربوط به ایمنی و نزدیک شدن به خطوط ریلی را به مردم انتقال بدهید.
وی خاطر نشان کرد:بخش مرکزی 63درصد مساحت استان قم را داراست که بالای 90 درصد خطوط ریلی استان از حوزه بخش مرکزی عبور می کند.75 درصد پاسگاههای پلیس راه استان در بخش مرکزی واقع شده است و بیش از 80درصد مراکز صنعتی نیز در بخش مرکزی واقع شده است و این موارد اهمیت مردم و بوم منطقه را در بخش مرکزی نشان می دهد.
بخشدار بخش مرکزی قم ادامه داد:100 درصد مراکز حساس نظامی نظیر پادگانها،مهمات سازی،پایگاه موشکی در حوزه بخش مرکزی می باشد.و مهمترین مرکز حساسی که در بخش مرکزی می باشد سایت هسته ای شهید علی محمدی بخش فردو می باشد که شرایط خاص خود را دارد. ما به عنوان محیط پیرامونی این مراکز وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم.
خزایی گفت: با توجه به عبور خطوط آهن ، لو له های گاز و نفت از بخش مرکزی برما لازم است که به عنوان بومی منطقه با خطرات و سوانح احتمالی و مقررات .و قوانین مربوطه آشنا شویم و چگونگی همزیستی با آنها و یا زندگی پیرامون آنها را یاد بگیریم بطور کلی همه موظف به رعایت موارد ایمنی هستیم.
وی اظهار کرد:برای ساخت یک ساختمان کوچک پیرامون مراکز حساس از تمام مراکز مانند راه آهن،شرکت نفت،شرکت گاز و مراکز نظامی استعلام گرفته می شود.با این ارتباط و همکاری هایی که با مردم منطقه داریم امیدوارم شاهد ارتقاع بیشتر امنیت و ایمنی خطوط راه آهن وآسایش مردم منطقه و همچنین حفاظت از جان ، اموال و دام منطقه باشیم ما می توانیم با هم و همکاری یکدیگرسطح امنیت حاشیه نشینان خطوط آهن وسیر حرکت قطار ها را افزایش دهیم .
خزائی با تاکید بر اینکه هیچ کاری بدون عنایت خداوند متعال انجام نمی شود،بیان کرد: در امر خدمت رسانی به مردم ما همه یک وسیله ناچیزی بیش نیستیم اما وجود این خطوط ارتباطی نقش اساسی در بحث توسعه بخش مرکزی خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد:اگر خط آهن پرسرعت تهران ،قم ، اصفهان به اتمام برسد فاصله قم- تهران را به کم ترین زمان کاهش می دهد ومردم با صرف کمترین هزینه و زمان به مقصد تهران یا قم خواهند رسید.و این خدمات و امکاناتی است که را آهن قم دراختیار مردم قرارداده است.
مهندس پیروز فر معاون فنی و زیر بنایی راه ـآهن قم نیز در این مراسم هدف ازبرگزاری این همایش را آشنایی با مقررات و خطرات بالقوه برای کسانی که در حاشیه راه آهن زندگی ویا تردد می کنند دانست وی افزود:این نشست در راستای فرهنگ سازی ، ارتقای ایمنی مردم و سیر و حرکت قطارها وآگاهی بخشی و کاهش سوانح ریلی در منطقه است ، کسانی که درحاشیه خطوط راه آهن تردد و یا فعالیت می کنند باید با آگاهی و اطلاعاتی که کسب می کنند بتوانند در مواقع بروز خطر و یا حادثه چه رفتاری داشته باشند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اداره کل راه آهن قم از 400 کیلومتر خط اصلی ریلی بهره برداری می کند که از این 400 کیلومتر حدود 30 کیلومتر آن صنعتی وتجاری است حدود 50 کیلومتر خط آهن فرعی داریم و مجموعا از 13 ایستگاه راه آهن در کل مسیر استفاده می کنیم .وی افزود : شهر قم تنها شهری در کشور است که دور تا دور آن را کمربند ریلی احاطه کرده است و از نقطه نظر پدافند غیر عامل نیز اصولی عمل کرده است
راه آهن به عنوان یکی از برترین مد های حمل و نقل ، ایمن و کم هزینه از نظر مصرف سوخت و اشغال زمین با کمترین آلودگی زیست محیطی است راه آهن ایمنی و آسایش جابجایی مسافرین را تضمین می کند .
سرپرست گروه ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن قم ، مشاور حقوقی و نماینده پلیس راه اهن قم دیگر سخنرانان گردهمایی فوق بودند که به اهمیت موضوع و مبانی حقوقی و خطرات احتمالی اشاره و به پرسش حضار پاسخ دادند.

روابط عمومي اداره کل راه آهن قم

 

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.