• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ایران، کارکنان راه‌آهن افغانستان را آموزش می‌دهد

  • کد خبر : 31025
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
ایران، کارکنان راه‌آهن افغانستان را آموزش می‌دهد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با افتتاح راه‌آهن خواف- هرات، مرحله اول آموزش ٤٦ نفر از کارکنان راه‌آهن افغانستان در مرکز توسعه و فناوری‌های راه آهن ایران آغاز می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، سعید رسولی روز یکشنبه و در آستانه افتتاح مسیر ریلی خواف- هرات که قرار است به زودی افتتاح شود، گفت: عملیات بهره‌برداری از خط ریلی خواف-هرات بلافاصله پس از افتتاح این خط ریلی آغاز خواهد شد.

وی در خصوص همکاری ایران برای آموزش کارکنان شاغل در راه آهن افغانستان، گفت: ما از گذشته با راه‌آهن افغانستان همکاری داشتیم و دوره‌های آموزشی را برای پرسنل راه‌آهن این کشور برگزار کرده‌ایم. اما برای این پروژه ی ریلی عظیم نیز در ٢ فاز نیروهای افغان را آموزش خواهیم داد.

معاون وزیر راه اعلام کرد: تاکنون طی یک دوره آموزشی، مدیران راه آهن افغانستان در ایران مورد آموزش قرار گرفته اند. اکنون نیز قرار است در مرحله نخست ۴۶ پرسنل معرفی شده افغانی در مرکز توسعه و فناوری راه آهن ایران مورد آموزش قرار بگیرند.

به گفته رسولی در فازم دوم نیز گروه دیگری از پرسنل راه آهن افغانستان معرفی و در ایران دوره خواهند دید.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این آموزش شامل آموزش های تخصصی مشاغل راه آهنی خواهد بود که به هزینه طرف افغان و هم چنین تقاضای آنها از ایران انجام می شود.

راه‌آهـن خواف-هرات، به‌طول ۱۳۹ کیلومتر، یک‌خطه ساخته‌شده است و خواف در استان خراسان رضوی را به هرات، دومین شهر پرجمعیت افغانستان متصل می‌کند.

۸۰ کیلومتر از این خط ریلی در خاک ایران و ۱۴۰ کیلومتر آن در کشور افغانستان قرار دارد.

این پروژه از سال‌های ۱۳۸۱ – ۱۳۸۲ کلید خورده است، دارای چهار قطعه بوده که سه قطعه آن از خواف تا ایستگاه شمعتیغ و پس از آن ایستگاه جونو در تعهد ایران است و قطعه چهارم که از این ایستگاه شروع شده و به هرات می‌رسد را افغانستانی‌ها متعهد به ساخت و بهره‌برداری شده اند.

این خط ریلی قرار آماده بهره‌برداری و فردا با حضور رییس جمهوری  به مرحله خواهد رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31025

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.