• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

ایران عضو دایم شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع شد

  • کد خبر : 21572
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
ایران عضو دایم شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع شد
مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در جلسه هفتاد و یکم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع درخواست ایران مبنی بر عضویت دایم پذیرفته شد، گفت: برای استفاده از این ظرفیت با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ خواهیم داشت.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از فارس سعید رسولی با اعلام خبر عضو دایم ایران در شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع اظهار داشت: تا به حال ایران عضو ناظر در شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع (DIS) بود.

وی با بیان اینکه این شورا ۱۸ عضو دارد، گفت:‌ ۱۶ عضو این شورا دائم و دو عضو ناظر بود که کشور ایران تا پیش از این عضو ناظر این شورا بود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در نشست هفتادم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع در فنلاند که در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد ایران پیشنهاد داد که عضو دائم و وابسته این شورا شود که در آن اجلاس با کلیات موضوع موافقت شد.

رسولی افزود: این عضویت دائم بعضی مسائل حقوقی داشت که ما به صورت فعال پیگیری کردیم. مکاتبات و پیگیری‌ها انجام شد، موضوع بدهی‌های ما به کشورهای عضو شورا و… بود که همه برطرف شد.

وی ادامه داد: در نشست هفتاد و یکم شورای کشورهای مشترک المنافع در بلاروس عضویت دائم و وابسته ما در این شورا به تصویب رسید و در پروتکل ثبت شد و از این پس ما از حق رای در این شورا برخورداریم و از همه مزایایی که کشورهای عضو در حوزه واگن دارند برخوردار خواهیم شد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: همچنین سامانه‌های ما در حوزه ناوگان و بازرگانی با این عضویت در بین همه کشورهای عضو یکپارچه‌سازی می‌شود و استانداردهای ما بر اساس استاندارد شورا یکسان سازی خواهد شد، ضمن اینکه در حوزه صادرات،‌ واردات و ترانزیت ریلی شرایط ما بهتر می‌شود.

رسولی گفت: در اجلاس هفتاد و یکم کشورهای ترکیه و مغولستان هم برای عضویت دائم درخواست داده‌اند که در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه روسیه ریاست شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع را برعهده دارد، گفت: کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، فنلاند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، اوکراین و بلاروس از اعضای این شورا هستند.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: با عضویت ایران، ما عضو کمیسیون‌های این شورا می‌شویم و نظرات خود را هم اعلام می‌کنیم.

رسولی تاکید کرد: این فرصت فقط مربوط به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی و فورواردرها و همه فعالان بخش ریلی می‌توانند از این مزیت از این پس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برنامه جامعی برای استفاده از این ظرفیت با حضور و مشارکت بخش خصوصی خواهیم داشت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21572

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.